۱۴ هزار کارگاه، تحت پوشش تامین اجتماعی قم هستند

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: هم‌اکنون تامین اجتماعی در استان قم بیش از ۱۴ هزار کارگاه فعال و نیمه‌فعال را تحت پوشش دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان قم، محمد عاشوری به تعداد کارگاه‌های شناسایی شده در سطح استان اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۷۰۶ کارگاه جدید در سطح استان شناسایی شد و کارگران شاغل در این کارگاه‌ها پس از شناسایی، زیرپوشش بیمه‌ای تامین‌اجتماعی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها، برای کنترل واحدهای کارگاهی برنامه‌های جدیدی در دستور کار بازرسان قرار می‌گیرد گفت: در صورت عدم ارسال فهرست حق بیمه برخی کارگران شاغل در کارگاه‌های تحت پوشش تامین‌اجتماعی توسط کارفرما به سازمان، ضمن تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن کارگران، نسبت به مطالبه مزایا و حق بیمه آن‌ها نیز اقدام خواهد شد.

عاشوری تاکید کرد: در راستای سیاست‌ها و نگرش‌های جدید سازمان نسبت به جلب اعتماد و رضایت کارفرمایان، بازرسان تامین‌اجتماعی به‌عنوان سفیران این سازمان، وظیفه جلب اعتماد و انتقال اطلاعات به کارفرمایان و بیمه‌شدگان را دارند.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی در سطح استان انجام شد که از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بود. این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

تامین اجتماعی قم ۸۱۵ هزار و ۵۱۲ نفر تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۰۷ هزار و ۷۱۹ نفر بیمه‌شده اصلی و ۵۸ هزار و ۸۴۲ نفر مستمری‌بگیر اصلی و سایر موارد بیمه‌ای را در این استان زیر چتر خود قرار داده است.

خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام می‌شود.

کد خبر: 60354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =