تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی تعهد اشتغالزایی استان فارس در ۱۴۰۱

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس از تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی تعهد اشتغالزایی در این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس، وحید خداپرست با بیان اینکه سهم اشتغالزایی استان فارس در سال گذشته ۵۹ هزار و ۸۷ شغل بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷۷ هزار و ۲۰۲ شغل در سطح این استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: اشتغال های ایجاد شده در سامانه رصد قابلیت پیگیری دقیق با کد ملی، آدرس و سایر مشخصات مربوطه را دارد.

وی ادامه داد: میزان تحقق تعهد اشتغالزایی استان فارس در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۰ درصد بوده که این دستاورد بزرگی است که تاکنون در سطح این استان رقم نخورده بود و از این بابت رکوردی در زمینه اشتغالزایی در فارس ثبت شده است.

خداپرست با بیان اینکه بیشترین اشتغالزایی در زمینه خدمات در فارس رقم خورده است، گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اداره کل صنعت ،معدن و تجارت، استان فارس با بیش از ۲۰ هزار اشتغال ایجاد شده و همچنین فرمانداری شهرستان کوهچنار و بنیاد برکت بهترین عملکرد را در سطح این استان داشته‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌هایی ازجمله ثبت اسناد و املاک، شرکت های دولتی در زمینه برق، پارک علم و فناوری فارس نیز عملکردی کمتر از سهم تعیین شده در زمینه اشتغال در سال ۱۴۰۱ را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید مجدد بر این مطلب که اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد قابل پیگیری است، گفت: اطلاعات وارد شده در زمینه اشتغالزایی در سامانه رصد به‌صورت میدانی و تلفنی مداوم راستی آزمایی می شود و به همین دلیل ضریب خطا به کمترین حدممکن رسیده است.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری استان فارس در سال ۱۴۰۱ کمتر از پیش بینی ها و حدود ۱۰ هزار نفر بوده است.

کد خبر: 60364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =