روز پر نوسان بورس

بورس تهران در معاملات روز شنبه «سی و یکم اردیبهشت» با افزایش بیش از ۱۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات تا رقم دو میلیون و ۲۹۰ هزار واحد کاهش یافته بود، در ساعات میانی و پایانی توانست روند صعودی به خود بگیرد و وارد کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شود. بر این اساس روز جاری شاخص کل بورس با ۴.۷۸۴ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۳۰۲ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن هم با افزایش ۳.۰۸۶ واحدی در رقم ۷۶۴ هزار و ۵۹ واحد ایستاد. در این بازار ۸۰۷ هزار معامله به ارزش ۹۵ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای بانک ملت و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس با ۲۱ واحد افزایش تا رقم ۲۸ هزار و ۹۳۸ واحد صعود کرد و معامله‌گران این بازار ۳۷۰ هزار معامله به ارزش ۳۸۵ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و سرمایه‌گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۲۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹.۷ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۳۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

از سویی سیر نزولی ارزش معاملات سهام و حق تقدم همچنان ادامه دارد و گردش پول در بازار به شدت کند شده، در این راستا، تلاش بازارساز برای حفظ تعادل روی تابلوهای معاملاتی با توجه ویژه روزانه یکی از سهم‌های بزرگ و جریان ساز بازار نمایان است، از طرفی سهم‌ها به لحاظ تکنیکالی به حمایت های خوبی رسیدند، ولی همچنان با این ارزش معاملات، نمی‌توان انتظار زیادی از بازار سهام داشت.

نکته بعدی گزارشات فصلی هستند که معامله گران بازار سهام به سادگی از کنار آن‌ها رد نمی‌شود، تا اینجای کار هر سهمی که گزارش فصلی خوبی راهی سامانه کدال کرده است، حداقل چند روزی در بازار مورد تقاضا بوده است.

کد خبر: 60377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =