پرداخت ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان بوشهر

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر گفت: تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی در استان پرداخت شده است و بقیه نیز تا پایان خرداد عملیاتی می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، ضرغام حیدریه، در نشست کمیته مدیریتی دستگاه‌های اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: در هشتم فروردین ماه امسال، شورای عالی اشتغال مصوب کرد که طرح‌های اشتغال‌زایی ثبت شده در سامانه مربوطه، تا پایان خردادماه سال جاری می‌توانند اقدام به پرداخت تسهیلات کنند. تاکنون ۴۷۰ میلیارد تومان از یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان سهمیه استان بوشهر در تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

وی افزود: با این شرایط به دنبال این هستیم که تا پایان خردادماه، ۹۷۶ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره مانده از سال قبل از سوی بانک‌ها برای ایجاد و تثبیت اشتغال در استان بوشهر پرداخت شود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر بیان کرد: این تسهیلات با نرخ کارمزد چهار درصد و در جهت اجرایی‌کردن بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

حیدریه ادامه داد: اگر چه این تسهیلات با تاخیر ابلاغ شد اما عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات اشتغازایی مطلوب نبوده و نیاز است که با سعی و تلاش در اندک زمان موجود، کم‌کاری های انجام شده را جبران کنند.

وی اضافه کرد: یکی از معیارهای اصلی ارزیابی عملکرد فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی و بانک‌ها، میزان موفقیت در جذب تسهیلات اشتغال است.

کد خبر: 60399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =