افزایش ۴۰ درصدی مستمری‌ در انتظار تصویب دولت

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق قانون بودجه سنواتی هرساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس ارائه می‌دهد. امسال مجلس افزایش ۴۰ درصدی را مصوب کرده که به محض تصویب در هیات دولت این مکانیزم اجرا خواهدشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌محمد قادری، یکم خردادماه در شورای اداری بهزیستی استان مرکزی بیان‌کرد: بهزیستی کشور هیچگونه معوقه‌ای ندارد و به‌هنگام و بروز تمامی مستمری‌ها پرداخت شده و مستمری اردیبهشت‌ماه نیز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

او افزود: طبق قانون بودجه سنواتی هرساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس ارائه می‌دهد. امسال مجلس افزایش ۴۰ درصدی را مصوب کرده که به محض تصویب در هیئت دولت این مکانیزم اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره کمپ ماده ۱۶ اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر در حوزه های متعدد درمان، پیشگیری و مداخله است که دستگاه‌های متعدد مسئولیت همکاری را دارند، به صورت کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پیگیری این امور را انجام می‌دهد و دستگاه‌ها را در قالب تشریک مساعی هماهنگ می‌کند.

قادری در ادامه گفت: دستگاه‌هایی از جمله شهرداری و بهزیستی مکلف هستند در این‌باره اقداماتی انجام دهند و در کمیته ملی کشوری متناسب با نیاز استان ها، نسبت به تشکیل و تاسیس کمپ ماده ۱۶ موادمخدر اقدامات لازم انجام می‌شود؛ شهرداری‌ها باید زیرساخت لازم برای ایجاد مراکز ماده ۱۶ در شهرها و استان‌ها ایجاد کنند. در استان مرکزی نیز تمهیدات لازم برای ایجاد این مرکز انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: جامعه متکثر و متنوعی به جهت فرآیندها و ماموریت‌ها تحت‌پوشش سازمان بهزیستی هستند و بهزیستی در این سال‌ها اقداماتی در قالب‌های متنوع از جمله توانمندسازی و حمایت و ... را انجام داده است. امروز بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

قادری ضمن اشاره به حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو گفت: این سازمان تمامی خانواده‌های دارای فرزند بیش از ۲ قلو از صفر تا ۶ سال را حمایت می‌کند و پشت نوبت ماندن در این بخش وجود ندارد، همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات این سازمان است که در این راستا تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ فرد مشمول دریافت خدمات پشت نوبتی وجود ندارد و تمامی افراد پشت نوبت حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی استان تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفته‌اند.

کد خبر: 60410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =