اصفهان در صدر فهرست پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در کشور

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: این استان رتبه نخست کشور را در مجموع مبالغ معرفی شده به بانک‌ها و پرداختی‌ مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ کسب کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، مهدی قائم‌مقامی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در مجموع مبالغ معرفی شده به بانک‌ها و پرداختی‌ ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱، تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ نیز اصفهان رتبه نخست کشور را در بین استان‌های کشور بدست آورده است.

وی ادامه داد: اصفهان رتبه نخست کشور را در شناسایی، بررسی و معرفی طرح‌های واجد شرایط دریافت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور به بانک‌های عامل نیز در بین سایر استان‌ها، از آن خود کرده است.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد: یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۱۹ طرح در زمینه منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به بانک‌ها معرفی که به ایجاد اشتغال برای ۶۰۸ نفر منجر شده است.

به گفته وی، ۲۷۵ فرصت شغلی جدید با پرداخت ۵۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۱ طرح و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور در این استان ایجاد شده است.

قائم‌مقامی بیان کرد: مدیریت اشتغال و کارآفرینی در چهار حوزه دبیرخانه تخصصی کارگروه اشتغال استان، مشاغل خانگی و کاریابی، اشتغال اتباع خارجی و خدمات کارآفرینی به عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی گفت: ۷۴۱ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت، سال گذشته به یکهزار و ۲۱۳ طرح مشاغل خانگی در بخش مستقل و پشتیبان استان پرداخت شد و زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۳۴ نفر را فراهم کرد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: متقاضیان کار برای بهره‌گیری از وام مشاغل خانگی می‌توانند به پایگاه اینترنتی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند و هر فرد بر اساس تجربه خود و بدون هیچ هزینه‌ای یک رشته انتخاب و اطلاعات خود را وارد کند.

مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی، آن دسته از فعالیت‌هایی است که با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان‌ها توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون ایجاد مزاحمت برای واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.

درواقع آن دسته از فعالیت‌هایی که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار می‌شود را مشاغل خانگی می‌نامند.

مشاغل خانگی با توجه به هزینه پایین راه‌اندازی و همکاری اعضای خانواده، امروزه به یکی از جذابترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است.

از جمله مشاغل خانگی که امروزه بیشتر مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته، فرش بافی، بازاریابی تلفنی، عروسک‌سازی، شیرینی پزی، خیاطی، صنایع دستی و پرورش گیاهان خانگی است.

کد خبر: 60418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =