کارفرمایان می‌توانند از مزایای بخشنامه "حمایت از تولید و حفظ اشتغال" استفاده کنند

مدیرکل تامین‌اجتماعی خوزستان با تاکید بر استفاده کارفرمایان از مزایای بخشنامه "حمایت از تولید و حفظ اشتغال" گفت: در صورتی که کارفرمایان بدهی خود را تقسیط کنند می‌توانند از تخفیفات بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی تامین‌اجتماعی خوزستان، عبدالرضا روشنی که به‌صورت برخط میهمان برنامه صبحگاهی روز نو رادیو خوزستان بود درباره بخشنامه صادره سازمان تامین‌اجتماعی با موضوع مشوق‌های حمایت از تولید و حفظ و ایجاد اشتغال با اعطاء بخشودگی جرائم گفت: سازمان تامین‌اجتماعی در راستای عمل به شعار سال و رسالت خود در حمایت از تولید و حفظ اشتغال بخشنامه‌ای در سال ۱۴۰۲ مبنی بر حمایت از شرکت‌های کوچک (زیر ۵۰ نفر) و شرکت‌های متوسط (بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر) صادر کرد. مشمولین این طرح که کلیه کارفرمایان کارهای تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و شرکت‌های دانش بنیان هستند و در این عرصه فعالیت می کنند می‌توانند از مزایای این بخشنامه استفاده کنند؛ مدت زمان استفاده از این طرح ۳ ماه است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان در ادامه افزود: کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی (www.eservices.tamin.ir) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون‌گذار مبنای بررسی این بخشنامه را لیست اسفند سال ۱۴۰۱ قرار داده است، چنانچه کارفرمایان می‌خواهند نسبت به استفاده از مزایای این بخشنامه اقدام کنند باید نسبت به حفظ اشتغال نفرات مندرج در لیست اسفند ۱۴۰۱ در طول بیمه‌پردازی و همچنین پرداخت به‌موقع و درست لیست‌های حق بیمه در مدت تقسیط بدهی اقدام کنند. اگر سطح اشتغال کم شود و یا لیست‌های حق بیمه به موقع پرداخت نشود، مشمول استفاده از این بخشنامه نیستند.

روشنی در ادامه صحبت‌های خود به مهمترین نکات این بخشنامه اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در پنج سطح می‌توانند از مزایای این بخشنامه بهره‌مند شوند. در صورتی که کارفرمایان بدهی خود را تقسیط کنند می‌توانند از تخفیفات بخشودگی جرائم برخوردار شوند. نرخ بخشودگی برای ۱۲ قسط ماهانه ۹۰ درصد، ۱۸ قسط ۸۵ درصد، ۲۴ قسط ۷۵ درصد، ۳۰ قسط ۶۰ درصد و ۳۶ قسط ۵۰ درصد است.

وی یادآور شد: کارفرمایان در صورت وجود هرگونه ابهامی درباره این بخشنامه می‌توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

کد خبر: 60491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =