کتاب «دستاوردهای همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی» چاپ می‌شود

معاون پژوهشی و فناوری موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی از تدوین و چاپ کتاب دستاوردهای همایش‌سراسری مدیران درمان و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی سال ۱۴۰۱ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ربابه‌جوادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به برگزاری این همایش در روزهای۲۰ و ۲۱ اسفندماه سال گذشته گفت: این موسسه در جایگاه کمیته‌ علمی در تمامی نشست‌ها و پنل‌های تخصصی همایش سراسری مدیران درمان و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی حضور داشت و مسائل مهم مطرح شده در این رویدادها را ثبت کرده و پس از اتمام همایش در جلسات مختلف کارشناسی مورد بررسی قرار داده است.

جوادی افزود: داده‌ها و اطلاعات دریافت‌شده از سوی واحدهای مختلف ستادی و استانی، بانکی غنی از نظرات ارزشمند این واحدهاست به همین دلیل موسسه در نظر دارد به منظور بهره‌مندی افزون‌تر از آنها، کتاب نتایج همایش تخصصی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی را تدوین کند که راهنما و چراغ‌راهی برای محققان و مدیران سازمانی باشد.

او بیان کرد: برگزاری این همایش در دوره مدیریت جدید؛ اولین تجربه فراگیر تأمین‌اجتماعی در برگزاری گردهمایی بزرگ درون سازمانی بود و به نظر می‌رسد با آثار و برکات زیادی از جمله شکل‌گیری و تقویت تفکر راهبردی، استفاده حداکثری از نظرات و مشارکت دیگران در ساماندهی و پیشبرد امور و دیده‌شدن استان‌ها همراه است.

این مقام مسئول موسسه‌عالی پژوهش‌تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در مقاطعی، رابطه این موسسه با سازمان به دلایل مختلف به‌درستی تعریف نشده و شکافی ایجادشده است. در رویکرد جدید موسسه و سازمان، این رابطه اصلاح و روابط جدیدِ موثر و کارآمد با واحدهای مختلف سازمان در ستاد در حال شکل‌گیری است و از ثمرات‌ رویکرد جدید مشارکت و همکاری‌های مشترک موسسه و بخش‌های مختلف سازمان در حین برگزاری همایش سراسری اسفند سال گذشته بود.

جوادی تأکید کرد: گنجاندن واژه «تخصصی» در عناوین نشست‌ها و برنامه‌های همایش، ضمن متمایزکردن این همایش از نشست‌های عمومی مرسوم، به بررسی علمی ماموریت‌های خاص این سازمان در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی، فناوری و مدیریتی اشاره دارد.

او ارتباط مستقیم استان‌ها با مدیرعامل سازمان و مدیران ستادی و طرح مباحث مختلف را یکی از دستاوردهای خوب همایش سراسری خواند و گفت: این رویداد فرصت مغتنمی فراهم کرد که به موازی تبادل دیدگاه‌ها و نظرات متقابل ستاد با استان‌ها، اهداف سه‌گانه «عدالت»، «تحول» و «اطمینان» و راهبردهای هشت‌گانه مبتنی بر آنها نیز به صورت عملیاتی مرور و بررسی شوند.

جوادی در خصوص اقدامات موسسه عالی پژوهش پس از برگزاری همایش موردنظر، افزود: طولانی‌شدن فرایند تدوین برنامه خروجی نتایج همایش از نقاط ضعف همایش بود و موسسه به منظور کاهش و رفع مشکلات در مسیر اجرا، پیش‌بینی‌ و تدبیرهایی در نظر گرفته‌ که همایش سراسری سال جاری پربارتر برگزار شود.

معاون پژوهشی و فناوری موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی تأکید کرد: همایش سراسری سالانه در صورت رعایت مراحل درست علمی و فرایند حساب‌شده اجرایی می‌تواند نقش بهتر و موثرتری در تحقق اهداف سازمان ایفاء کند. تلاش ما بر این است با برگزاری پیش‌نشست‌های عمومی و تخصصی در طول سال ۱۴۰۲، زمینه برگزاری همایش با کیفیت‌تری در سال جاری فراهم شود.

کد خبر: 60499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =