بیش از ۵۰۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی، متقاضی فرزندخواندگی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰۰ خانواده در این استان متقاضی فرزندخواندگی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، هدایت عظیمی‌فر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: در سال گذشته شش مورد فرزند در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده که دو مورد فرزندخواندگی بوده و چهار مورد باز پیوند به خانواده بوده و به خانواده‌های زیستی‌شان برگردانده شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز یک مورد فرزندخواندگی در این استان داشته‌ایم.

عظیمی‌فر با بیان اینکه هم اکنون در دو مرکز شیرخوارگان هشت نفر، صفر تا سه ساله نگهداری می‌شوند، گفت: در مرکز نوباوگان سه تا شش سال موردی نداریم، در خانه نونهالان شش تا ۱۳ ساله یاسوج سه نفر و در خانه کودکان و نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله دخترانه در شهر گچساران هشت نفر نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکانی که پرونده آنان مشکل قضایی نداشته و از نظر جسمی نیز معلولیت ندارند، با طی مراحل قانونی به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کودکان بدسرپرستی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند نیز به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند، در صورتی که دادگاه عدم صلاحیت خانواده‌های این کودکان را تأیید کند این کودکان به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

کد خبر: 60529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =