افت بورس در اولین روز معاملاتی هفته

بورس تهران در معاملات روز شنبه «ششم خرداد» با کاهش بیش از ۳۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۳۴ هزار و ۷۱۶ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۳۱۱ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۲ هزار و ۹۰ واحد کاهش در رقم ۷۸۰ هزار و ۸۱۵ واحد ایستاد.

در این بازار ۸۲۲ هزار معامله به ارزش ۹۳ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال انجام شد. همچنین امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی شاخص فرابورس هم با ۴۵۱ واحد کاهش رقم ۲۹ هزار و ۴۱ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۴۲۰ هزار معامله به ارزش ۱۴۵ هزار و ۸۹ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که کارشناسان بازار سهام معتقدند، بورس، خرداد ماه شاهد انتشار گزارش‌های ۱۲ماهه شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها است، همچنین در این برهه زمانی مجامع تعداد زیادی از شرکت‌ها برگزار خواهد شد و شاهد بهبود بازار در نیمه دوم این ماه خواهیم بود.

از طرفی بازار سهام در فروردین سقف تاریخی خود را پس از حدود ۳۰ ماه شکست و به بیش از مرداد ۱۳۹۹ افزایش یافت. این درحالیست که روند صعودی بازار سهام تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه پیدا کرد و ‌شاخص به محدوده ۲.۵ میلیون واحد رسید که این اتفاق به معنای رشد ۲ برابری شاخص بورس نسبت به کف آبان ۱۴۰۱ بود.

همچنین با توجه به جبران جاماندگی بازار سهام نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری، این موضوع سبب تشدید عرضه‌ها در بازار شد، در نتیجه در نیمه دوم اردیبهشت ماه شاهد وضعیت متفاوت در بازار و اصلاح شدید شاخص بورس بودیم که این امر منجر به کاهش شدید شاخص در بازار شد. با این حال حجم معاملات همچنان معقول و در سطح مناسب قرار داد که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد روند اصلاحی بازار کوتاه‌مدت باشد.

کد خبر: 60559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =