تولید هفت محصول ایران‌خودرو متوقف شد

آمارهای منتشر شده شرکت ایران‌خودرو گویای آن است که در دومین ماه سال جاری این خودروساز تولید هفت محصول خود را متوقف کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، آمار تجمیعی ایران‌خودرو در اردیبهشت ماه امسال گویای آن است که این شرکت خودروسازی در این مدت تولید هفت محصول خود را متوقف کرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که چندی پیش نیز این شرکت از حضور در مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو سرباز زده و این غیبت سئوالات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرد.

یکی از دلایلی که می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد آن است که این شرکت در تلاش است تا افرادی که واگذاری خودروی ثبت‌نامی آنها به ۱۴۰۳ افتاده بود را در سال ۱۴۰۲ تحویل دهد که این موضوع باعث می‌شود این خودروساز در سال جاری مجبور به تولید ۵۳ هزار دستگاه به این منظور باشد و بر این اساس با توجه به پر شدن ظرفیت تولیدش برای سال جاری از حضور در مرحله جدید فروش یکپارچه خودرو امتناع کرده است.

از سوی دیگر طی این مدت برخی رسانه‌ها به نقل از مسئولان این شرکت چنین خبر داده‌اند که ایران خودرو در تامین برخی قطعات از چین با کندی‌هایی مواجه شده و بر این اساس امکان تزریق خودرو به مرحله دوم طرح فروش یکپارچه را ندارد.

این در حالیست که گفته می‍‌شود مدتی است مشکل واردات قطعه از چین برطرف شده و بر این اساس مشکل کمبود قطعه خودروسازان مرتفع شده است.

تولید کدام خودروهای ایران خودرو متوقف شده است؟

بر اساس آمارهای منتشر شده اردیبهشت ماه سال جاری تولید هفت خودرو زیر در این شرکت متوقف شده است:

پژو ۲۰۶

پژو پارس

پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما

سمند ال‌ایکس

دنا

رانا گیربکس ۶دنده

پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز

جدول زیر وضعیت تولیدات این خودروساز در ماه گذشته را نشان می‌دهد:

تولید هفت محصول ایران‌خودرو متوقف شد

کد خبر: 60620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =