نوسانی‌شدن بازار در پی خالی‌شدن بورس از فروشنده و خریدار

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «هفتم خرداد» با کاهش بیش از ۵۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۵۴ هزار و ۱۹۸ واحد کاهش کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد و رقم دو میلیون و ۲۵۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۶ هزار و ۳۸۹ واحد کاهش در رقم ۷۵۴ هزار و ۴۲۳ واحد ایستاد.

در این بازار ۷۳۳ هزار معامله به ارزش ۱۰۰ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

از سویی روز امروز شاخص فرابورس هم با ۷۳۷ واحد کاهش در رقم ۲۸ هزار و ۳۰۴ واحد ایستاد. در این بازار ۳۲۹ هزار معامله انجام شد که ۲۵۶ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲.۰۶۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز مثبت ۱۶۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

امروز بازار سهام کار خود را در منفی‌ها شروع کرد و با صف فروش شدن نمادهای خودرو و خساپا منفی‌ها عمیق‌تر شد و خیلی از سهم‌ها صف فروش را هم تجربه کردند، ولی درنهایت صف فروش‌های بازار جمع‌آوری شد و رنج‌های مثبت آخر کاری هم روی سهم‌ها کشیده شد تا برای فردا حداقل کمی امیدواری به وجود آید.

تابلوهای معاملاتی همچنان تا وضعیت خوب فاصله دارند، ولی شروع خریدهای سنگین حقوقی‌ها در منفی‌ها که طی دو روز اخیر انجام شده، کمی فشار فروشندگان را از روی بازار برداشته و شاید بازار باز هم مثل هفته پیش به خاطر خالی‌شدن فروشندگانش چند روزی مثبت باشد. به نظر می‌رسد در نقطه فعلی خریدار قوی نداریم، ولی فروشنده قوی هم در بازار نیست و همین موضوع باعث نوسانی‌شدن بازار خواهد شد، به نوعی می‌توان گفت، تابلوهای بازار سهام تشنه نقدینگی است و اگر پول خوبی به بورس تزریق شود، می‌توان امید داشت که بازار به روند صعودی بازگردد.

کد خبر: 60621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =