۲۰ درصد یارانه از طریق خرید کالابرگ الکترونیکی افزایش می‌یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یارانه سه دهک اول جامعه از ۱۵ خرداد در صورتی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که یارانه‌بگیران از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مختار احمدی روز سه‌شنبه در نشست خبری که در سرسرای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد؛ بیان کرد: یارانه‌بگیران هیچ اجباری ندارند که از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنند، این طرح کاملا اختیاری است، فقط در صورت عدم خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی این ۲۰ درصد به یارانه آنها اضافه نمی‌شود.

وی یارانه هر یک از افراد سه دهک اول جامعه را ۴۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد و افزود: در صورتی این افراد از طریق کالابرگ خرید کنند این مبلغ به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می یابد و در غیر این صورت سر موعد مقرر همان ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را دریافت می کنند.

احمدی در ادامه به مزیت‌های این طرح برای یارانه‌بگیران اشاره کرد و گفت: ابتدا اینکه این طرح کاملا اختیاری است، دوم اینکه یارانه افراد در این طرح یک ماه زودتر شارژ می‌شود و افراد می‌توانند با آن خرید انجام دهند؛ به فرض مثال یارانه تیرماه، خردادماه قابل استفاده خواهد بود.

وی خرید اقلام اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی را شامل شیر، پنیر، ماست، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ، مرغ، شکر و قند دانست و گفت: افراد در خرید این کالاها هیچ محدودیتی ندارند می‌توانند همه یارانه را تا سقف ۷۰ درصد فقط یک قلم با هر برندی دوست دارند، خریداری کنند.

احمدی افزود: ۳۰ درصد باقمانده یارانه به صورت نقدی در کارت اعتباری در دسترس آنها خواهد بود که برای سایر اقلام و خدمات مورد نیازشان هزینه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هدف اصلی از اجرای این طرح را تامین سلامت غذایی دهک‌های اول جامعه دانست تا یارانه را برای سلامت و تغذیه خود با خرید اقلام اساسی،لبنی، پروتئینی هزینه کنند.

کد خبر: 60719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =