آپشن‌بازها در سودای کسب سودهای هنگفت در بازار دو طرفه

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «نهم خرداد» با افزایش بیش از ۱۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۳ هزار و ۴۴ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز توانست ۱۰ هزار و ۸۸۵ واحد صعود کند و تا رقم ۷۷۳ هزار و ۸۹۵ واحد افزایش یابد. در این بازار ۵۹۱ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس توانست با ۲۲۶ واحد افزایش تا رقم ۲۸ هزار و ۸۲۶ واحد صعود کند. در این بازار ۳۷۳ هزار معامله به ارزش ۲۵۱ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان و سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس گذاشتند.

کارشناسان بازار سهام معتقدند، بورس بازاری بلندمدت برای سرمایه‌گذاری است و مقایسه وضعیت اکنون بازار سهام با سال ۹۹ درست نیست، در این مدت به دلیل ورود گسترده شرکت‌ها به بورس، حجم بازار با افزایش همراه شد که این امر می‌تواند بازار را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.از سویی اتفاق دیگر رخ داده، توسعه ابزارهای مالی و ورود اوراق متنوع مانند اوراق گام و انواع صندوق‌های با درآمد ثابت است که به نوعی می‌توان گفت حالت ضربه‌گیر در بازار دارند و مانع از رشد غیرمنطقی بازار می‌شوند.

همچنین بازار آپشن به سرعت در حال به‌روزرسانی است و حجم معاملات آن به صورت صعودی در حال افزایش است. این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای مناسب برای مدیریت ریسک است و منجر به مرتفع شدن بازار خواهد شد، این درحالیست که با توجه به سودهای کلانی که در بازار آپشن‌ها و اختیار معاملات وجود دارد و دوطرفه بودن آن، این روزها بسیاری از فعالان بازار به نوعی آپشن‌باز شده‌اند و به دنبال سودهای کلان از این بازار هستند.

این درحالیست که هفته آتی نیمه‌تعطیل است، به همین دلیل احتمالا خیلی‌ها ترجیح دهند فعلا خرید جدیدی در سهام انجام ندهند، خصوصا اینکه ممکن است روزهای پرخبری نیز در پیش داشته باشیم. اخبار روزهای آتی و احتمالا سخنان مقامات و مسئولان کشور در هفته‌ آتی می‌تواند به بسیاری از سرمایه‌گذاران در مورد رابطه با تصمیمات سرمایه‌گذاری در ادامه‌ سال کمک کند. از طرف دیگر بعید نیست برخی تصمیمات مثل ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی یا نرخ انرژی برای شرکت‌ها نیز در روزهای آتی نیز اتخاذ شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که وضعیت روند آتی بازار بعد از تعطیلات مشخص خواهد شد.

کد خبر: 60723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =