دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکورددار اشتغال فارغ التحصیلان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان با بیان اینکه در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بیش از ۳۰ درصد دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکورددار اشتغال فارغ التحصیلان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، منصور غفاری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور، در سال ۱۴۰۰ رتبه اول تجاری‌سازی علم را کسب کرده است گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با ۱۸۰ مرکز و بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در کشور، رسالت تربیت نیروی نخبه، ماهر و کارآفرین را برعهده دارند. دانشجویان نخبه و با استعداد، زمانی که مهارت هم کسب کنند، می‌توانند به رشد و توسعه کشور کمک کنند.

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را دانشگاه کارآفرین و نسل چهارم دانشگاه‌ها دانست و افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان نزدیک به چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو داریم که از این تعداد حدود سه هزار دانشجو دختر و هزار دانشجو پسر هستند.

غفاری بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گلستان در رشته‌های فنی و مهارتی، نظیر (عمران، برق، معماری )، رشته‌های هنری مهارتی، نظیر( عکاسی، گرافیک، طراحی دوخت) و رشته‌های کشاورزی شامل( گیاهان زینتی، گیاهان داروئی و صنایع غذایی) تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به اینکه ورود دانشجویان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق کنکور سراسری است اما تعدادی رشته تحصیلی بدون کنکور نیز در این دانشگاه وجود دارد، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان با پنج مرکز، دانشگاه شهید چمران گرگان، دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده گرگان، دانشکده فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) کردکوی، دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) علی‌آباد و دانشکده فنی و حرفه‌ای کوثر گنبدکاووس پذیرای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

غفاری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای همانند همه دانشگاه‌های سراسری ایران کاملا رایگان است گفت: دانشجویان از تمامی خدمات ارائه شده در دانشگاه‌های سراسری نظیر وام دانشجویی بهره‌مند می‌شوند اما متأسفانه این ظرفیت عظیم مغفول مانده و بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها از شرایط دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بی‌اطلاع هستند که باعث محرومیت آن‌ها از این خدمات می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد دانشجویان فنی و حرفه‌ای گلستان از دانش‌آموزان بومی استان هستند، گفت: طبق آمارها کمتر از ۱۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سراسری در کشور جذب بازار کار می‌شوند، اما در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بیش از ۳۰ درصد دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند که با توجه به اینکه استان گلستان یک استان کشاورزی و فاقد صنعت بوده، رقم قابل قبولی است.

کد خبر: 60732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =