ایستادگی امام راحل در تحقق اهداف حکومت دینی؛ الهام‌بخش آزادی‌خواهان جهان است

به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد قیام تاریخ‌ساز پانزدهم خرداد، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور پیامی ضمن تسلیت این ایام؛ تأکید کرد: "ایستادگی و مقاومت" در تحقق اهداف حکومت دینی یکی از ویژگی‌های‌ امام راحل عظیم‌الشأن بود که بر جاذبه جهان‌بینی و راه ایشان افزوده و عالمگیر شده و بعد از ایشان نیز امتداد پیدا کرده و امروز مقاومت، تبدیل به یک گفتمان بزرگ جهانی و الهام‌بخش آزاده‌ترین و قوی‌ترین ملت‌های دنیا شده است.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ متن پیام میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان به مناسبت ایام چهاردهم و پانزدهم خرداد به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سی‌وچهارمین سالگرد رحلت جانسور رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شصتمین سالگرد شهادت یاران باوفای ایشان در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به آحاد ملت ایران و محبان آن عالم عامل و رهبر حکیم و فرزانه در سراسر جهان تسلیت عرض می‌کنم.

سی و چهار سال از آن روز تلخ تاریخی، از آن بدرقه باشکوه و وداع بی‌نظیر ملت ایران با امام بزرگوارشان، می‌گذرد. در این سی‌واندی سال تلاش‌های زیادی از سوی بدخواهان صورت گرفت تا نام امام، یاد امام، فکر امام و مکتب امام فراموش شود و از جاذبه جهانی ایشان کاسته شود، اما واقعیت این است که نه تنها از جاذبه پیام امام و راه امام کاسته نشده؛ بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته امام راحل عظیم‌الشأن که در این سال‌ها بر جاذبه جهان‌بینی و راه ایشان افزوده و عالمگیر شده، خصوصیت "ایستادگی و مقاومت" در تحقق اهداف حکومت دینی بود. آن‌چیزی که امام را در هیئت یک راه، یک مکتب و یک ایدئولوژی مطرح کرد، همین ایستادگی، پایمردی و مقاومت امام بود که بعد از ایشان امتداد پیدا کرد و امروز می‌بینیم که مقاومت، تبدیل به یک گفتمان بزرگ جهانی و الهام‌بخش آزاده‌ترین و قوی‌ترین ملت‌های دنیا شده است. مبدأ این گفتمان جهانی به یک معنا، خروش عظیم ملت ایران در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ و در حمایت از فریاد استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی امام بزرگوار بود که بالاخره با پایمردی و مقاومت امام و پیروانش، پس از حدود پانزده سال مبارزه مستمر و شهادت بسیاری از جان‌های پاک این سرزمین، در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و انقلاب اسلامی ایران با هدایت و رهبری یک انسان الهی به پیروزی رسید.

در جهانی که چشمه معنویت به دست قدرت‌های استکباری غربی و شرقی در حال خشکیدن بود و رابطه انسان و ذات مقدس خداوند در حال گسستن، ایستادگی و مقاومت آن عالم مجاهد و انسان ربانی بود که هندسه قدرت را در سراسر عالم تغییر داد و با بنیاد نهادن نظامی مبتنی بر معنویت سیاسی، نقشه‌های شوم علیه فطرت و انسانیت را نقش بر آب کرد.

امروز پس از گذشت سی‌وچهار سال از رحلت ایشان؛ راه و مکتب ایشان در ایران و جهان، بیش از همیشه مورد اقبال است و در مقابل، قدرت‌های استکباری آن روز که به خیال خام خود می‌خواستند انقلاب اسلامی را شکست‌خورده ببینند، امروز کاملاً در موضع ضعف قرار گرفته‌اند و خود به قدرت جمهوری اسلامی و ضعف خود معترفند.

اینجانب ضمن تأکید بر استحکام و ناگسستنی‌بودن پیوند همه مردم آزاده و شریف ایران اسلامی به‌ویژه اقشار تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی با آرمان‌های امام راحل و تجدید بیعت خانواده بزرگ کارکنان این سازمان با آن رهبر فرزانه و جانشین برحق ایشان، ایام غم‌انگیز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهادت یاران باوفای ایشان در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ را به محضر ملت شریف ایران و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم و با سلام و درود به آن ارواح طیبه؛ استمرار و تداوم عزت، صلابت و سربلندی روزافزون انقلاب شکوهمند اسلامی را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

میرهاشم موسوی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

کد خبر: 60826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =