۱۴ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست خراسان‌شمالی استیجاری است

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تمامی ۱۴ مرکز نگهداری ۲۲۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست در این استان استیجاری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی‌مقدم با بیان این مطلب افزود: متاسفانه برای نگهداری کودکان و نوجوانان بدون سرپرست و یا بدسرپرست فضاهای ملکی در اختیار نداریم و در این مورد با مشکلاتی از جمله نبود استانداردهای لازم و کمبود فضا مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از مجموع این مراکز تنها یک مرکز شیرخوارگاه دولتی با ظرفیت ۱۸ کودک و ۱۳ مرکز نیز با مشارکت مردم و خیران توسط موسسه‌های خیریه مدیریت و اداره می شود گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان بر اساس قانون می‌تواند زمین مناسب برای ساخت این مراکز در اختیار خیران قرار دهد و زمینه برای کمک به این کودکان فراهم است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: همچنین از خیران و شهروندانی که فضاهای مناسب در اختیار دارند می‌خواهیم که به صورت امانت و یا استیجاری ساختمانی در اختیار موسسه‌ها قرار دهند.

توحیدی‌مقدم با اشاره به وجود فضاهای مازاد در برخی اداره‌ها بیان کرد: تعدادی از اداره‌ها و سازمان‌ها فضاهای مازاد در اختیار دارند که از این مجموعه‌ها نیز در خواست می‌شود تا فضای مورد نظر را به صورت امانت برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در اختیار موسسه‌ها قرار دهند.

وی گفت: کودکان به تفکیک سنی سه تا هفت سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می‌شوند که هزینه تمامی این مراکز توسط موسسه‌ها و خیران تامین می‌شود و از سازمان بهزیستی نیز یارانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۲ خانواده در سطح این استان از ۱۲ کودک دارای معلول بی‌سرپرست نگهداری می‌کنند و تمام هزینه‌های درمان، توانبخشی و سایر موارد را نیز پذیرفته‌اند.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال‌شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 60832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =