تلاش بانک رفاه برای کاهش تورم با مدیریت نقدینگی و کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از انتشار اوراق سپرده خاص این بانک برای طرح‌های تولیدی و توسعه‌ای خبر داد.

اسماعیل لله‌گانی در گفتگو با آتیه‌آنلاین گفت: سال ۱۴۰۲ سال "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است. بانک‌ها و از جمله بانک رفاه کارگران نیز از مجموعه‌هایی هستند که چه در زمینه رشد تولید و چه در بحث کنترل تورم می‌توانند اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: در بحث کاهش تورم بانک رفاه در نظر دارد با مدیریت نقدینگی و کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی به تحقق این هدف کمک کند.

مدیرعامل بانک رفاه افزود: در ارتباط با رشد تولید نیز با استفاده از ابزارهای تسهیلاتی این مهم را مد نظر قرار داده‌ایم و باتوجه به سیاست‌هایی که در بانک رفاه تعریف شده استفاده از ابزارهای نوینی مانند انتشار اوراق سپرده خاص را در دستور کار قرار داده‌ایم چراکه ازاین طریق می‌توان برای هریک از طرح‌ها اوراق سپرده خاص آن طرح را منتشر کرده و بدین‌ترتیب منابع مالی مستقیم به طرح‌ها تزریق شود.

لله‌گانی گفت: از این اوراق می‌توان در زمینه سرمایه در گردش، طرح‌های توسعه‌ای یا طرح‌های ایجادی بهره گرفت. همچنین از سوی بانک رفاه این امکان نیز وجود دارد که از امکانات ارزی داخل و خارج کشور برای تحقق هدف رشد تولید استفاده کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره سقف میزان انتشار اوراق برای طرح‌های مختلف گفت: میزان انتشار اوراق متناسب با نیاز و استفاده مشتریان است و فعلا در استفاده از منابع محدودیتی لحاظ نشده و بر اساس مجوزی که بانک مرکزی می‌دهد ما می‌توانیم به انتشار اوراق بپردازیم که فعلا سقف و محدودیتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

مدیرعامل بانک مرکزی در پایان گفت: ۱۰۲۵ شعبه بانک رفاه در سراسر کشور وجود دارند که در این زمینه به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کرده‌اند. طی هفته‌های گذشته نیز بیست‌وهفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصت خوبی بود که باتوجه به مزیت‌های موجود کشور در این عرصه اطلاع‌رسانی‌هایی صورت گرفت و مشتریان متعددی به استفاده از این تسهیلات پرداختند که آمار آن در آینده منتشر خواهد شد.

اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) بانک رفاه با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.

چنانچه پیشتر از سوی روابط عمومی بانک رفاه کارگران اعلام شده این بانک در نظر دارد ضمن تضمین حداقل سود مورد انتظار سپرده‌گذاران، بر نحوه مصرف سپرده‌ها بر مبنای قوانین تصریح شده در عملیات بانکداری اسلامی بدون ربا، نظارت کند.

نرخ سود این اوراق علی‌الحساب و از قابلیت بازخرید از سوی بانک رفاه کارگران برخوردار است. مابه‌التفاوت سود قطعی نیز پس از اتمام پروژه براساس میزان سودآوری طرح پرداخت می‌شود.

این اوراق الکترونیکی، مدت‌دار، با نام بوده و شرایط عمده قرارداد سپرده‌گذاری از قبیل مدت، نرخ سود علی‌الحساب، مقاطع پرداخت سود و... در آن قید می‌شود.

کد خبر: 60834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =