۱۰۰ میلیارد تومان بابت تجهیزات توانبخشی بین استان‌ها توزیع شد

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: هرچند هنوز اعتبارات تجهیزات توانبخشی اعلام نشده اما فعلا ۱۰۰ میلیارد تومان بابت این تجهیزات بین استان‌ها توزیع شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل ایرنا، رامین رضایی افزود: فعلا تا اعلام مبلغ اعتبارات، ضروریات تجهیزات توانبخشی مانند ویلچر و واکر نسبت به جمعیت هدف، تامین می‌شود. در این زمینه کمبودهایی داریم اما به این مفهوم نیست که مددجوی بهزیستی بی‌نصیب بماند.

او اضافه کرد: برخی مددجویان پشت نوبت دریافت سمعک، ویلچر و واکر هستند اما این تجهیزات را دارند و تجهیزات‌شان قدیمی شده است؛ در حد توان در حال تامین تجهیزات هستیم اما مددجویی به دلیل نداشتن تجهیزات، خانه‌نشین نشده و این اجازه را نمی‌دهیم.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: البته ممکن است مثلا ویلچر به دلیل قدیمی شدن، مددجو را اذیت کند اما فعلا اعتباراتی را توزیع کرده‌ایم.

رضایی گفت: سالانه باید ۳۰ هزار ویلچر و ۳۰ هزار سمعک را تامین کنیم که با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم نمی‌توان همه آنها را تامین کرد و انتظار داریم از حوزه مشارکت‌ها و خیرین تامین شود. سال گذشته نیز همه را تامین نکردیم و با اولویت‌بندی به نیازهای ضروری توجه کردیم.

او بیان کرد: پایان سال گذشته -۱۴۰۱- شرکت‌های وارد کننده تجهیزات توانپزشکی حواله دادند و سمعک موجود در انبارهای شرکت‌های واردکننده را گرفتیم و نیازها در این زمینه را تامین کردیم.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ابتدای خردادماه جاری معادل اعتبارات سال گذشته به استان‌ها برای تامین تجهیزات توانپزشکی ابلاغ شده است، افزود: می‌تواند مواردی از کمبود وجود داشته باشد اما فورا برطرف می شود.

رضایی گفت: هر ساله بخشی از تجهیزات توانپزشکی از سوی خیران تامین می‌شود اما مدیریت این امر که چه بخشی و چه نیازی از خیران تامین شود در حوزه استانی قرار دارد و ما نیازسنجی می‌کنیم و تجهیزات متناسب با جمعیت هدف تامین می‌شود.

کد خبر: 60845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =