پرداخت ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: هدف‌گذاری‌ها برای پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی استان در سال جاری ۱۰۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی در جلسه شورای اشتغال استان بیان کرد: سال گذشته در حوزه‌های مختلف ۸۸ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده شد که تاکنون ۷۹ میلیارد تومان آن به بدنه دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاوری، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع تزریق شده است.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار ثبت مجوز اشتغال در دستگاه‌های مختلف استان انجام شده است، افزود: بانک‌های عامل تا پایان تیرماه ۹ میلیارد تومان تسهیلات باقیمانده را به متقاضان پرداخت کنند تا هدف‌گذاری برای ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات طرح‌های اشتغالزا آغاز شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: باتوجه به اینکه اگر هر استانی در جذب اعتبارات شناور تسهیلات موفق عمل کند برای سال آینده از اعتبار بیشتری بهره‌مند می‌شود، در استان ایلام سال گذشته رقم تسهیلات اشتغال ۸۸ میلیارد تومان بود و هدف امسال ۱۰۶ میلیارد تومان مشاغل خانگی است.

الیاسی یادآور شد: همچنین ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از محل منابع بازگشتی پرداخت شد و برای تسهیلات پرداختی در حوزه‌هایی چون صنعت و کشاورزی در سال ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰، دوباره منابع بازگشتی به آنها اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین برای ۳۹ نفر از مددجویان زندانی آزادشده شرایط اشتغالزایی فراهم شد.

الیاسی خواستار جذب نخبگان حوزه‌های مهارتی در دستگاه‌های مختلف شد و افزود: نخبگان رشته‌های مهارتی استان در سطح کشور با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند و ادارات برای جذب این نخبگان در رشته‌های مرتبط با آن اداره اقدام کنند.

کد خبر: 60853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =