واگذاری ۲۷ کودک به متقاضیان فرزند در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۷ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد شهبازی با بیان این مطلب گفت: این تعداد کودک از طریق کمیته فرزندخواندگی و پس از طی مراحل قانونی این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال آن است که هرچه سریعتر کودکان بی‌سرپرست را وارد کانون خانواده‌ها کند افزود: روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها با استقبال مواجه شده است به طوری که شمار زیادی متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، داشتن سلامت زوجین و افرادی که در نوبت فرزندخواندگی هستند را از شروط اصلی برای فرزند خواندگی دانست و گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از این موضوعات بحث سلامت افراد، زوج‌هایی که درمان ناباروری انجام داده و به نتیجه نرسیده اند، بانوان مجرد و خانواده‌های که دارای فرزند بوده و متقاضی فرزند دیگری هستند در اولویت قرار دارند.

شهبازی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون درخواست‌های زوجین برای فرزندپذیری به صورت سامانه‌ای بررسی و اعلام نتیجه می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۶۲ خانواده با تشکیل پرونده در سامانه فرزند خواندگی در انتظار و نوبت فرزندپذیری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه درباره نحوه ثبت‌نام برای فرزندخواندگی گفت: ثبت‌نام برای سرپرستی از یک یا چند کودک یا نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام می‌شود به این صورت که متقاضیان مدارک مورد نیاز شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، سندازدواج، سند ملک یا املاک، مدارک ناباروری یا نامه متخصص زنان و گواهی اشتغال و تحصیل را در سامانه adoption.behzisti.net بارگذاری کنند.

کد خبر: 60923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =