امتیازات تامین‌اجتماعی برای ازدواج و فرزندآوری بیمه‌شدگان

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی از امتیازات تامین‌اجتماعی برای ازدواج و فرزندآوری بیمه‌شدگان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان فارس، در راستای تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جشن فرزندآوری و ازدواج کارکنان تامین‌اجتماعی به میزبانی اداره کل تامین‌اجتماعی استان فارس و با حضور مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین‌اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس و خانواده کارکنان تامین اجتماعی برگزار شد.

مهرزاد اکبرپور، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی درباره سیاست‌های تشویقی این سازمان درباره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: منویات رهبری و قوانین بالا دستی بر ازدواج و فرزندآوری تاکید دارند که طبق این قانون وظایفی برای سازمان تامین‌اجتماعی تعریف شده است.

اکبرپور با بیان اینکه در سازمان تامین‌اجتماعی و دولت مردمی سیزدهم تکالیف و بسته‌های تشویقی در مورد فرزندآوری و جوانی جمعیت لحاظ شده است افزود: بسته‌های تشویقی در ارتباط با بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی مشخص شده است که هدیه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از جمله این موارد است.

مدیرکل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به مسائل رفاهی و تاکید بر افزایش سرانه رفاهی کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی گفت: در بحث امتیازدهی وام مسکن، در صورت داشتن فرزند برای بیمه‌شدگان امتیازهایی درنظر گرفته است .

اکبرپور بیان کرد: داشتن فرزند هیچ محدودیتی برای بیمه‌های اجباری نیست و در پرداختن حق بیمه، نیاز به پرداخت وجه اضافی نیست و بیمه‌شدگان با همان حق بیمه اولیه می توانند تمام فرزندان را تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دهند.

ساعت‌های ارفاقی برای مادران همکار در سازمان تامین اجتماعی

او با اشاره به اینکه خدمات و بسته‌های تشویقی بسیاری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است گفت: این موضوع می‌طلبد که مسولان و مردم نگاه ویژه به تحقق این قانون داشته باشند به طوری که در ادارات تامین‌اجتماعی ساعت‌های ارفاقی برای مادران همکار در سازمان تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

طرح نیمه‌وقت برای بانوان موضوع دیگری بود که اکبرپور به آن اشاره کرد و گفت: مرخصی ۹ ماه زایمان و کمک هزینه ازدواج برای زن و شوهر بیمه شده تامین‌اجتماعی و پرداخت یک حقوق بیمه‌شده به زوجین تحت پوشش تامین‌اجتماعی از دیگر سیاست‌های تشویقی سازمان تامین‌اجتماعی است.

به گفته مدیر کل هماهنگی امور استانهای سازمان تامین‌اجتماعی سیاست سازمان تامین‌اجتماعی در قبال قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اجرای منویات مقام معظم رهبری و قوانین بالا دستی کارساز است.

کمک هزینه ازدواج برای بیمه‌شدگان

جلیل مرادی، مدیرکل تامین‌اجتماعی استان فارس نیز با بیان اینکه براساس قوانین و مقرارت تامین‌اجتماعی، کارکنان سازمان در صورت ازدواج مانند بقیه بیمه‌شدگان از یک ماه حقوق و مزایا از طریق تامین‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند گفت: طبق قوانین و مقرارت چنانچه بیمه شده قبل از تاریخ عقد دو سال سابقه بیمه داشته باشد یک ماه کمک هزینه ازدواج بلاعوض به او پرداخت می‌شود.

کد خبر: 60939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =