ایجاد بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در کرمانشاه توسط تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته ۵۱ شرکت تعاونی با بیش از ۷۲۹ فرصت شغلی در استان تشکیل شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، سومین نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه با حضور عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه، محمدرضا آمویی؛ فرماندار، مختار احمدی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت و نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان تامین‌اجتماعی و معاونین اداره کل در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد.

مختار احمدی در این نشست با بیان اینکه ۶۰ درصد از جمعیت کشور، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند بیان کرد: با وجود کثرت مخاطبین این وزارت‌خانه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت مردم تعبیر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ضمن بیان گزارشی از اقدامات شاخص مدیریت‌های مختلف اداره کل، گفت: سال گذشته در جذب اعتبارات مشاغل خانگی با جذب ۱۰۶ میلیارد تومان استان کرمانشاه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲ و ۸ دهم درصد کاهش داشته است، افزود: نرخ بیکاری سالیانه استان کرمانشاه در پایان سال ۱۴۰۱ از ۱۴ و ۹ دهم درصد در مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۷ دهم درصدی به ۱۴ و ۲ دهم درصد رسید.

احمدی با اشاره به اقدامات شاخص حوزه روابط کار گفت: در سال گذشته حدود ۶ هزار پرونده شکایتی کارگری و کارفرمایی در سطح استان رسیدگی شد و در راستای تحقق شعار سال گذشته، در اولین اقدام انجمن صنفی شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل و توفیقاتی خوبی در این زمینه حاصل شد.

افزایش رسیدگی به پرونده‌های شکایتی در سال ۱۴۰۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به افزایش تعداد هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در سطح استان اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد مراجع رسیدگی به منازعات کارگری و کارفرمایی خوشبختانه میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایتی از ۱۱۳ روز در سال ۱۴۰۰ به ۴۹ روز در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی در ادامه در مورد عملکرد حوزه اجتماعی و فرهنگی اداره کل گفت: مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی استان در شهر کرمانشاه با جذب مبلغ ۱۳ و نیم میلیارد تومان تسهیلات ماده ۵۶، به پیشرفت مناسبی رسیده است که امیدواریم در آینده نزدیم شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

احمدی به حوزه تعاون به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اداره کل اشاره کرد و گفت: در راستای حل مشکلات شرکت‌های تعاونی مسکن، ستاد بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن در اداره کل با حضور نماینده دادستانی، راه و شهرسازی و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در استان تشکیل شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۵۱ شرکت تعاونی با بیش از ۷۲۹ فرصت شغلی در استان تشکیل شده است.

کد خبر: 60940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =