آمادگی ۶۹مرکز توانبخشی طرف قرارداد بیمه سلامت در قم جهت ارائه خدمات به معلولان

مدیرکل بهزیستی قم از آمادگی ۶۹ مرکز توانبخشی طرف قرارداد با بیمه سلامت جهت ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت نشان‌دار شده در سامانه بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قم، سید صادق میرئی، با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۱۳۹۶، وزارت بهداشت موظف است پوشش بیمه‌ای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را تامین کند و طبق این قانون علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی این افراد نیز تامین شود که این وظیفه به سازمان بیمه سلامت محول شده است.

وی افزود: در راستای اجرای این ماده از قانون جامع حمایت از معلولین و طبق رسالت ذاتی بهزیستی، در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور با موضوع بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور (که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند) منعقد شد و از اواخر شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نیز با تمدید این تفاهم‌نامه مشترک، تعداد خدمات توانبخشی که قبلا تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند، از ۹ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمتی افزایش یافت.

میرئی ادامه داد: ۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در حوزه بینایی‌سنجی، ۹ کد خدمتی در حوزه‌ شنوایی‌شناسی، ۶ کد خدمتی در حوزه فیزیوتراپی، ۱۴ کد خدمتی در حوزه ارتوپدی فنی و ۶ کد خدمتی توانبخشی قابل ارائه توسط پزشکان متخصص است.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان اینکه این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت ارائه می‌شود بیان کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است. لذا افراد دارای معلولیت نشان‌دار شده در سامانه بیمه سلامت (تحت پوشش بهزیستی و دارای پوشش بیمه‌ای معتبر بیمه سلامت) در استان قم می‌توانند از ۶۹ مرکز توانبخشی طرف قرار داد( شامل۵۲ مرکز فیزیوتراپی، شش مرکز کاردرمانی، هفت مرکز گفتاردرمانی، دو مرکز جامع توانبخشی، یک مرکز ارتوپدی فنی و یک مرکز شنوایی‌سنجی)خدمات توانبخشی را دریافت کنند. مشخصات و نشانی این مراکز هم در سایت سازمان بهزیستی کشور https://behzisti.ir/xHTH موجود است.

کد خبر: 60986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =