سقوط آزاد بورس همچنان ادامه دارد

بورس تهران در معاملات روز دوشنبه «بیست و دوم خرداد» با ریزش بیش از ۶۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۶۲ هزار و ۸۰۵ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۴۵ هزار واحد نزول کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با کاهشی ۱۸ هزار و ۸۸۹ واحدی در رقم ۷۲۹ هزار و ۷۴۶ واحد ایستاد.

در این بازار ۶۸۶ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

از سویی امروز شاخص فرابورس نیز با کاهشی ۵۱۲ واحدی در رقم ۲۷ هزار و ۵۱۸ واحد ایستاد. در این بازار ۳۶۲ هزار معامله به ارزش ۲۹۸۵ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب و مجتمع جهان فولاد سیرجان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالست که با رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱.۱۰۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا ۴۱ میلیارد تومان پول وارد صندوق‌های درآمد ثابت کرده‌اند.

همچنین خرید سنگین حقوقی ها اگر به همین منوال ادامه داشته باشد و طی روزهای آینده فشار فروش حقیقی‌ها گرفته شود، به نظر بازار می‌تواند حداقل در کوتاه مدت آماده حرکت شود، فراموش نکنیم طی دو سال اخیر هر وقت بازار آماده حرکت شده حقوقی‌ها سنگین منفی‌ها را خریدند و با خالی شدن بازار از فروشنده و کاهش شناوری بازار، بورس شروع به حرکت کرده و این روزها که همه از بازار سهام ناامید بوده و یا در حال ناامید شدن هستند احتمال وقوع این موضوع افزایش پیدا کرده است.

به لحاظ چارتی نیز هم بازار در حال نزدیک شدن به حمایت دو میلیون و صد هزار واحدی خودش است که حمایت مهم و مستحکمی به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن همه جوانب به نظر باید بازار را با دقت بیشتری رصد کرد و منتظر بهبود علایم تابلوها برای ورود مجدد بود، ولی همچنان با احتیاط در بازار باید معامله کرد.

کد خبر: 61066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =