تاکید مدیرعامل شستا بر تکمیل زنجیره ارزش زغال سنگ در طبس

سفر یک روزه مدیر عامل شرکت‌ سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، به استان خراسان جنوبی با هدف بازدید از سایت معدن شرکت زغال سنگ پروده طبس و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در پهنه زغالی طبس انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) ، امیرحسین نادری، مدیرعامل تاصیکو و مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با حضور در سایت معدن شرکت زغال سنگ پروده طبس از طرح توسعه بلوک۶ پرورده ۴ و فعالیت‌های معدنکاری در اولین معدن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ کشور در عمق ۶۰۰ متری زمین و عملیات فرآوری و تولید کنسانتره در کارخانه زغالشویی این مجموعه معدنی بازدید کردند.

ابراهیم بازیان در حاشیه این بازدید از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی در کشور یاد کرد و افزود: رویکرد شستا مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ذی صلاح است.

وی به برنامه توسعه پنجم اشاره کرد و گفت: دولت نگاه ویژه به تأمین زنجیره ارزش در حوزه معادن دارد و با راه اندازی طرح های توسعه در پهنه زغالی طبس با هدف افزایش تولید ملی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید، به دنبال تکمیل زنجیره ارزش زغال سنگ در شهرستان طبس هستیم تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه، استان و کشور ایجاد شود.

بازدید از نیروگاه حرارتی زغال سنگ سوز طبس از دیگر برنامه‌های سفر مدیران ارشد شستا و تاصیکو به پایتخت صنعت زغال سنگ کشور بود.

طبق این گزارش؛ شرکت زغال سنگ پروده طبس که بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور است به صورت مستقیم برای ۳۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تولید منطقه‌ای و حدود ۴۰ درصد تولید ملی زغال سنگ را در اختیار دارد و تأمین کننده عمده خوراک صنعت کک سازی ایران است. شرکت زغال سنگ پروده طبس از سال ۱۳۹۹ با نماد کزغال وارد بازار سرمایه شد و شرکت سرمایه گذاری صدر تامین(تاصیکو) سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس است.

گفتگوی کارگران پیمانی با مدیران شستا

براساس این گزارش در حاشیه بازدید مدیران عامل شستا و مدیر عامل تاصیکو و در حضور مدیرعامل کزغال و نماینده مردم شهرستان طبس، تعدادی از کارگران پیمانکار شرکت زغال‌سنگ پروده طبس درخصوص تفاوت های پرداختی کارگان پیمانی با مدیران به گفت و گو نشستند.

مدیر عامل شستا با حضور در جمع کارگردان و گفتگو با آنها تفاوت در پرداخت‌ها برای دو کارگر که در یک محیط در حال کار هستند را ناعادلانه دانست و ضمن استماع اعتراض کارگران، معاون مالی و توسعه انسانی خود را مامور کرد ضمن تهیه گزارش برای تصمیم‌گیری در این مورد اقدام کند .

نصیرایی، نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی نیز با تایید نگرانی کارگران و اشاره به ناعدالتی که در نوع قراردادها وجود دارد قسمتی از مشکل را با استفاده از ظرفیت مجلس و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دانست و بر رفع این مشکل تاکید کرده و قول پیگیری داد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و تعدادی از معاونین و مدیران شستا، تاصیکو، ذوب آهن اصفهان، کزغال و کک سازی طبس در این برنامه حضور داشتند.

کد خبر: 61079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =