کودکان کار زیر ۱۸ سال در اردبیل استعدادیابی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در تلاشیم تا با همکاری نهادها و موسسات، استعداد تمام کودکان زیر ۱۸ سال را که با مشکل و پدیده شغل کاذب مواجه هستند، شکوفا کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، حامد رضایی در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودکان بیان کرد: ۲۲ خرداد مصادف با روز مبارزه با کار کودک است که بهزیستی وظایف عمده‌ای در این راستا بر عهده دارد.

او با بیان اینکه نزدیک به ۱۲ نهاد و اداره مختلف در این راستا با ما همکار و همگام هستند، گفت: امروزه تلاش‌های زیادی برای کاهش کار کودکان انجام می‌شود، اما همچنان شاهد این کودکان در خیابان‌ها و اماکن مختلف شهری هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم استعداد تمام کودکان زیر ۱۸ سال که با مشکل و پدیده شغل کاذب مواجه هستند، شکوفا کنیم که در این راستا سعی کردیم با پای کار آوردن نهادها و مؤسسات مختلف و با همکاری مردم با امیددهی به این کودکان در سطح استان فعالیت‌های شایسته‌ای را ارائه بکنیم.

رضایی با اشاره به شناسایی ۳۵۰ نفر از کودکان کار در اردبیل بیان کرد: وضعیت استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی نسبت به استان‌های دیگر نگران کننده نیست و نهادهای متولی توانسته‌اند کودکان خیابانی را شناسایی و به ساماندهی آن‌ها اقدام کنند.

او با بیان اینکه دیدن کودکان کار در خیابان باعث رنجش و تکدر خاطر هر انسانی می‌شود، افزود: امیدواریم با افزایش آگاهی راجع به برخورد صحیح با کودکان کار، اطلاع دادن به اورژانس اجتماعی در صورت مشاهده این کودکان، انجام رفتارهای حمایت‌گرانه و فراهم کردن زندگی بهتر، شرایطی فراهم کنیم که کودکان به جای کار در محیط‌های نامناسب، به سمت تحقق رویاهایشان گام بردارند.

کد خبر: 61091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =