بهبود وضعیت پرداخت حقوق معوق کارگران در قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: میانگین مدت حقوق معوق کارگران واحدهای تولیدی قزوین در دولت سیزدهم از ۴.۲ ماه به ۳.۲ ماه کاهش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا،عین الله کشاورز ترک در این رابطه گفت: کاهش ۳۱ درصدی در میانگین روزهای حقوق معوق را در واحدهای تولیدی قزوین شاهد هستیم که در سایه حمایت‌های دولت و تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مختلف اجرایی و دستگاه قضایی استان محقق شده است.

وی یادآور شد: از بین بیش از هشت هزار واحد صنعتی و کشاورزی بهره‌بردار در استان قزوین ۲۲ واحد تولیدی مشکل‌دار با حقوق معوق وجود دارد که تعداد کارگران آنها دو هزار و ۲۲۵ نفر است.

کشاورز ترک با بیان اینکه کاهش تعداد واحدهای تولیدی مشکل‌دار در زمینه پرداخت حقوق و معوقات کارگری از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین به شمار می رود، افزود: در همین رابطه رصد و پیگیری مسایل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و رفع مشکلات آنها از طریق کمیسیون‌های قانونی مورد توجه جدی قرار دارد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآور شد: ۱۶۵ هزار کارگر بیمه‌شده در واحدهای تولیدی استان قزوین مشغول به فعالیت هستند و همچنین ۸۶ هزار بازنشسته این واحدها و بنگاه‌ها نیز مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر: 61095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =