راه‌اندازی مراکز حمایتی کودک و خانواده در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه‌اندازی مراکز حمایتی کودک و خانواده در استان خبر داد و گفت: به عنوان دبیرخانه کودکان کار و خیابانی پیگیر این هستیم که حمایت‌های لازم را از این کودکان انجام دهیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حامد رضایی تعریفی از کودکان کار ارائه داده و گفت: به تمامی کودکان زیر ۱۸ سال که با هدف کسب درآمد و نه کسب مهارت، به سمت شغل‌های کاذب رو بیاورند، کودک کار گفته می‌شود و در سطح جامعه کودکان گل‌فروش، کودکانی که زباله جمع می‌کنند، کودکانی که به عنوان خدمتکار در فروشگاه‌های مختلف کار می‌کنند و مواردی از این قبیل، کودک کار محسوب می‌شوند و وجه تمایزی بین مهارت‌آموزی و کار کودکان وجود دارد.

رضایی با اشاره به دغدغه اصلی در رابطه با کودکان کار افزود: در وهله نخست دغدغه اصلی ما شکوفایی استعداد این کودکان و بحث تحصیل، تذهیب و ورزش آنهاست و در بهزیستی استان پیگیر این هستیم که به عنوان دبیرخانه کودکان کار و خیابانی با همکاری دستگاه های مرتبط اعم از آموزش و پرورش، صدا و سیما و ... حمایت های لازم را از این کودکان انجام دهیم.

وی ادامه داد: در کنار این، مراکز حمایتی کودک و خانواده راه‌اندازی شده است که وظیفه این مرکز شناسایی کودکان، تشکیل پرونده، برگزاری کلاس‌های توجیهی، ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف و پیگیری‌های بعدی برای جمع آوری کودکان از سطح خیابان‌ها برای بازگشت به آغوش خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به آمار کودکان کار در استان اردبیل در سال گذشته اشاره کرده و گفت: در سطح استان ۵ مورد مرکزساماندهی کودکان کار و خیابانی وجود دارد که در سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۵۱ کودک شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده و از این تعداد ۵۱ نفر دختر و ۳۰۰ نفر آنها پسر هستند. خوشبختانه در سه ماهه اول سال جاری این تعداد به ۲۵۵ نفر کاهش یافته و این تعداد شامل ۴۰ نفر دختر و ۲۱۵ نفر پسر هستند.

کد خبر: 61096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =