امکان خرید کالابرگی در ۹۰ درصد دهستان های گیلان فراهم شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ۹۰ درصد دهستان‌های گیلان دارای حداقل یک فروشگاه متصل به شبکه ملی اعتبار هستند و مردم امکان خرید کالابرگی را دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیاوش آقاجانی با بیان اینکه گیلان جزو نخستین استان‌های پایلوت طرح کالابرگ الکترونیکی است، بیان کرد: دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مکلف به ارائه کالابرگ الکترونیکی شد؛ البته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب مردم واریز شد تا افزایش قیمت کالاها جبران شود.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم و آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی در اواخر سال گذشته، افزود: سرپرستان خانوار می‌توانند یک ماه زودتر با اعتبار خود خرید کنند و باقی مانده اعتبار به صورت نقدی به حساب آنان واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از آغاز فاز جدید طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ۱۳ خرداد ماه خبر داد و اضافه کرد: در این مرحله اگر افراد تا ۸۰ درصد اعتبارشان را خرید کنند، ۲۰ درصد به یارانه شان اضافه می‌شود تا قدرت خریدشان حفظ شود.

آقاجانی تمرکز دولت را بر تقویت سبد غذایی خانوار دانست و یادآور شد: دولت ۱۰ قلم کالابرگی را به ۱۱ قلم افزایش داده که شامل برنج ایرانی و روغن و قند و شکر و ماکارونی و مرغ و گوشت گوساله و شیر و ماست و پنیر و حبوبات از هر برندی است.

وی استفاده از اعتبار جهت خرید کالا را اختیاری دانست و گفت: تاکنون بیش از ۲۱۰۰ فروشگاه زنجیره ای و بزرگ و خرد به این طرح پیوسته‌اند و به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل تعاون گیلان با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان خرید کالابرگی در استان داشتیم، افزود: در فاز بعدی دهک‌های اول تا سوم نیز می‌توانند با خرید اعتباری، مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شوند و در نهایت کلیه دهک‌های یارانه بگیر می‌توانند از این مشوق استفاده کنند.

وی شرط خرید کالابرگی را استفاده از یکی از کارت های بانکی سرپرست خانوار دانست و بیان کرد: سبد کالایی تعیین شده با نظر وزارت بهداشت بوده تا امنیت غذایی مردم حفظ شود.

آقاجانی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور امکان خرید اعتباری از طریق شبکه ملی اعتبار فراهم شده است، گفت: ۹۰ درصد دهستان‌های گیلان نیز دارای حداقل یک فروشگاه متصل به شبکه ملی اعتبار هستند و مردم امکان خرید کالابرگی را دارند؛ کلیه فروشگاه های دارای سبد کالایی نیز می‌توانند به این طرح بپیوندند.

وی از افراد خواست نرم افزار شما(شبکه ملی اعتبار) را نصب کنند و از تراکنش ها و میزان اعتبار و آدرس فروشگاه ها مطلع شوند و تاکید کرد: هم فروشنده و هم خریدار می‌توانند این نرم افزار را نصب کنند.

کد خبر: 61099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =