دلار بورس را سبز کرد

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «بیست و سوم خرداد» با افزایش بیش از ۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۹۷۵۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افزایشی ۶۶۶ واحدی در رقم ۷۳۰ هزار و ۴۱۲ واحد ایستاد. در این بازار ۵۳۲ هزار معامله به ارزش ۶۳ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال انجام شد.

درصد نمادهای بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس با ۱۰۷ واحد افزایش در رقم ۲۷ هزار و ۶۲۶ واحد ایستاد. در این بازار ۳۲۷ هزار معامله انجام شد که ۵۱ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال ارزش داشت. از میان ۱۶۲ نماد فرابورسی سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، فولاد هرمزگان دی، بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۳.۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۲۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۴۹ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز با تخلیه شدن فشار فروش توسط حقوقی‌ها، امروز شاهد رنج‌های مثبتی در بازار به خصوص در سهم‌های دلاری بودیم که به خاطر رشد دلار در معاملات امروز بود. اما همچنان تابلوهای معاملاتی بسیار ضعیف و کم رمق هستند. حال باید دید در هفته‌های پیش و بخصوص در تابستان و فصل مجامع بورسی چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد، به صورت سنتی، بورس در این ایام سبزپوش بوده است.

کد خبر: 61107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =