بیش از ۱۱ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۱۱ هزار کارگر ساختمانی با ۱۶ عنوان شغلی زیر پوشش این اداره کل قرار دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا،محمود عزیزخانی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به ماده یک قانون کارگران ساختمانی، افراد دارای کارت فنی و حرفه‌ای در ۱۶ عنوان شغلی، مشمول پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی بیمه شده از تعهدات کوتاه و بلند مدت استفاده می کنند، اضافه کرد: تعداد بیمه‌شدگان با احتساب خانوده‌های آنها رقم بالایی را شامل می‌شود.

عزیزخانی ادامه داد: برای بهره‌مندی واقعی کارگران ساختمانی از مزایای بیمه تامین‌اجتماعی از سال های گذشته پالایش آنها آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهمیه امسال برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی زنجان دریافت شده است، افزود: تلاش داریم این تعداد به صورت تدریجی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعداد سهمیه‌ها مبتنی بر درآمدی است که صاحبان ساخت و ساز انجام می‌دهند و نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی اقدام می‌کنند، گفت: بر اساس منابع درآمدی از محل فوق، نسبت به پذیرش سهمیه جدید اقدام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح قانون ماده پنج بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوبه بهمن سال ۱۴۰۱ در دستور کار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: تصویب نهایی آن می‌تواند با توجه به تامین منابع مالی مورد نیاز کارگران ساختمانی به جذب تعدادی بیشتری از گروه‌های هدف جهت بهره‌مندی از مزایا و پوشش بیمه‌ای تامین‌اجتماعی منجر شود.

کد خبر: 61154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =