استان البرز رتبه پنجم اشتغال کشوری را کسب کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کسب رتبه پنجم کشوری استان البرز در گزارش شورای عالی اشتغال کشور خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، عبدالله دارایی با اعلام این خبر گفت: در ارزیابی ترکیبی صورت گرفته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان البرز رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داد و این گزارش در حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای عالی اشتغال کشور قرائت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان البرز در ادامه گفت: این ارزیابی در هفت بخش کارآفرینی، اشتغال اتباع خارجی، سیاستگذاری، دبیرخانه اشتغال، مشاغل خانگی، سرمایه‌گذاری و کاریابی‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: ارزیابی اخیر در حوزه کارآفرینی شاخص‌های چون راهبری باشگاه کارآفرینان نوجوان و صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات اشتغال و همچنین برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، تشکیل کانون کارآفرینان برتر رسمی و انجام اقدامات خلاقانه در راستای توسعه کارآفرینی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در بخش اشتغال اتباع خارجی نیز شاخص‌های صدور و تمدید پروانه کار، بازرسی، الکترونیکی کردن خدمات و همچنین آموزش نیروی کار ایرانی توسط خارجی‌ها و تلاش برای جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای خارجی از جمله آنها بوده است.

عبدالله دارایی بیان کرد: در حوزه سیاست‌گذاری نیز محورهای سیاست‌های فعال بازار کار کارورزی مشاوره‌های بیمه‌ای و در حوزه دبیرخانه اشتغال نیز شاخص‌های دستیابی به تعهد اشتغال، عملکرد داشبورد نظارت، بر عملکرد نظارت حضوری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به ارزیابی اخیر صورت گرفته، گفت: در بخش مشاغل خانگی مجوزهایی چون صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال و کنترل و نظارت در بخش مشاغل خانگی، تشکیل تعاونی تامین نیاز و در بخش سرمایه‌گذاری نیز اجرای بند الف تبصره ۱۸ و بند ب تبصره ۱۶ و قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از دیگر شاخص‌های ارزیابی استان‌ها در حوزه توسعه‌ کارآفرینی و اشتغال، تحقق بکارگماری نیروی کار توسط کاریابی‌ها و صدور سهمیه کاریابی‌های استان بوده است که به فضل الهی و با تلاش همکاران در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و البته حمایت‌های استاندار و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان، رتبه پنجم کشوری به این استان تعلق یافت که در تلاش هستیم این رتبه را به صدر جدول نزدیک‌تر کنیم و ارتقا بخشیم.

کد خبر: 61181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =