حضور ۶۰۰ کودک مددجوی بهزیستی در نخستین اردوی «یه قاچ هندوانه»

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور از برگزاری اولین اردوی فرهنگی_تفریحی با عنوان «یه قاچ هندوانه» برای ۶۰۰ فرزند دختر و پسر تحت پوشش در رده‌های سنی ۹ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۵ سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، مهارت‌افزایی و آشنایی با فرهنگ سنت‌ها، اقوام و جاذبه‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید بابایی افزود: در مرحله اول اردوی فرهنگی_تفریحی «یه قاچ هندوانه»، بهزیستی در اردوگاه‌های شهید عظیمی بابلسر و حبیب‌بن‌مظاهر تنکابن میزبان دختران و پسران ۹ تا ۱۲ سال سراسر کشور بود.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور اضافه کرد: «یه قاچ هندوانه» دربردارنده برنامه‌های متنوع ورزشی، مهارتی، فرهنگی و تفریحی بود که یکی از جذاب‌ترین آنها، برنامه شب‌های هندوانه‌ای بود که اجرای آن به طور تمام با محوریت کودکان بود که توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

او به حضور مربیان داوطلب و جهادی در کنار سایر مربیان کودکان و نوجوانان در این اردوی فرهنگی_تفریحی اشاره کرد و گفت: اولین اردوی فرهنگی_تفریحی «یه قاچ هندوانه» با مشارکت معاونت پشتیبانی، دفتر کودکان و نوجوانان و دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

بابایی افزود: همچنین اردو ویژه فرزندان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.

علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور هم با اشاره به نیازهای سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف گفت: مشکلات مراکز شبه‌خانواده، شیرخوارگاه‌ها، ایجاد سیاست‌های توانمندسازی برای فرزندان سازمان، ایجاد زیرساخت حرفه‌ای در موضوع سالمندی، شیوع بیماری‌های نوپدید، کمبود ابزارهای کمک توانبخشی، کمبود ویلچر برقی و دستگاه‌های غربالگری بینایی و شنوایی، مشکلات پرداخت حق پرستاری، تأمین اقلام بهداشتی و بیمه‌پردازی، مشکلاتی است که سازمان بهزیستی با آن روبرو است و به دنبال آن هستیم تا با همکاری آستان قدس رضوی از این مشکلات بکاهیم.

کد خبر: 61208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =