در هفته‌ای که گذشت، بازار و قیمت انواع ارز فراز و نشیب نسبتا زیادی را تجربه کرد اما با این وجود مشتری در آن وجود ندارد و به گفته فعالان این بازار، انتظارات تورمی این بازار همچنان کاهشی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در هفته گذشته قیمت انواع ارز در بازار آزاد و در مرکز مبادله روند کاهشی داشت و شاهد افت نرخ انواع ارز از جمله دلار، یورو و درهم در بازار آزاد و کانال‌های تلگرامی بودیم.

شنبه هفته گذشته، هر دلار آمریکا به زیر ۴۹ هزار تومان در بازار آزاد رسیده بود و همچنان این روند نزولی تا تا ساعات پایانی همین روز و تا نرخ ۴۸ هزار ۶۰۰ تومان ادامه داشت.

فردای همان روز یعنی ۲۱ام خرداد ماه قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد تا بیش از هزار تومان کاهش یافت و به ۴۷ هزار ۳۰۰ تومان هم رسید. در ادامه نیز کف قیمتی برای دلار عددی نزدیک به کانال ۴۶ هزار تومان هم تجربه کرد. اما در روزهای پایانی هفته گذشته دوباره افزایش قیمت سراغ این بازار آمد و قیمت هر دلار تا حدود ۴۹ هزار تومان هم افزایش یافت.

همچنین هر یورو نیز در این روز نهایتا ۵۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شد و به کانال ۵۱ هزار تومانی هم رسید اما مجددا روند افزایش نسبی آن از اواسط هفته گذشته آغاز شد و به همان محدود ۵۵ هزار تومان بازگشت.

همین سرنوشت برای درهم و سایر ارزها نیز اتفاق افتاد. اما نکته جالب توجه اینکه بازار ارز به گفته فعالان این بازار در پایین‌ترین سطح قیمتی هم مشتری نداشت.

کارشناسان تحلیل‌گران ارزی معتقدند که نرخ انواع ارز با توجه به پارامترهای موجود از تلاش‌های صورت گرفته برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای، آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، انتشار خبرهای مثبت در زمینه آزادسازی این منابع ارزی، تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی ایران با کشورهای مختلف در طول ماه‌های گذشته و غیره روندی نزولی را طی خواهد کرد و با وجود افزایش نسبی دوباره قیمت‌ها در هفته گذشته، باید در روزها و هفته‌های پیش‌رو شاهد کاهش قیمت دلار، یورو، درهم و سایر ارزها در بازار باشیم.

کد خبر: 61222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =