برنامه‌ریزی برای اشتغال ۱۲ هزار فرزند شهید و ایثارگر در خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برای اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در نظر داریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خوزستان، اصغر رشنودی، در اولین همایش شورای اداری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: مسئله اشتغال خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آنها اهمیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از مدیران بر این باور هستند که حل مسئله اشتغال سخت است.

وی با بیان اینکه در این استان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد چهار میلیون و ۱۸۷ نفر در سن کار قرار دارند گفت: جمعیت سن کار استان خوزستان شامل دو بخش فعال و غیرفعال است. بخش غیرفعال شامل دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و دانشجویان است که ۶۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند؛ بخش فعال که خود به دو بخش شاغلان و بیکاران تقسیم می‌شود که تعداد آنها یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر است؛ شاغلان مطلق حدود ۱۹۰ هزار نفر و شاغلان ناقص حدود ۱۲۰ هزار نفر هستند که باید برای اشتغال آنها برنامه‌ریزی شود.

رشنودی افزود: برای اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد؛ البته برای مسئله اشتغال بسته سیاستی آماده شده و معادل بیکاران استان، ظرفیت اشتغال پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با توجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام کرده اگر شرکت‌های خصوصی پای کار بیایند می‌توان برای اشتغال ۵۰۰ نفر اقدام کرد، تیم ویژه‌ای را قرار می‌دهیم و از ظرفیت بازرسان کار به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت خانواده شهدا و جانبازان گفت: مکاتبه‌ای در این باره برای دستگاه‌ها آماده شده است؛ ۴۰ دستگاه در خوزستان وجود دارد که مقرر شده برای ۶۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کنند و حدود ۱۹ هزار نفر از این استخدام‌ها، سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر است.

کد خبر: 61259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =