نماد «ایران خودرو» چگونه بورس را به رنگ سرخ درآورد؟

 بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و هشتم خرداد» با کاهش ۱۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۱۹ هزار واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۶۲ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با کاهشی ۱۱ هزار و ۲ واحدی تا رقم ۷۳۲ هزار و ۶۵۷ واحد کاهش یافت.

در این بازار ۴۹۹ هزار معامله به ارزش ۶۵ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال انجام شد. از سویی نمادهای ایران خودرو، بانک ملت و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین روز جاری شاخص فرابورس هم با ۳۹۲ واحد کاهش تا رقم ۲۷ هزار و ۶۵۶ واحد نزول کرد. معامله گران این بازار ۷۲۲ هزار معامله به ارزش ۴۸ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
این درحالیست که با رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۷.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۴۵۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۲ میلیارد تومنی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند. اینکه ارزش معاملات طی سه روز کاری گذشته در حال رشد بوده، نکته مثبتی است و ادامه این رشد می‌تواند حداقل یک برگشت موقتی در بازار ایجاد کند.

امروز خبرهایی از احتمال قرار گرفتن گزارشی بد از ایران‌خودرو بر روی کدال در بین اهالی بازار سهام دست به دست شد و همین موجبات صف فروش شدن نماد خودرو و قرمزپوش شدن بازار سهام را به دنبال داشت. اما هرچه از زمان انجام معاملات گذشت، بازار سهام به حالت عادی بازگشت و داد و ستدها متعادل شد.

کد خبر: 61266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =