بیش از ۴۶ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی البرز هستند

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه اکنون ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش بهزیستی این استان قرار دارند گفت: با احتساب خانواده آنان در مجموع ۱۶۶ هزار و ۳۸۵ نفر از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وجیهه محمدی فلاح با اعلام این مطلب به آمار معلولان پشت نوبت مستمری اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل، آمار معلولان و بانوان سرپرست خانوار پشت نوبت مستمری به صفر رسید. از این پس تعداد ۲۶ هزار نفر در حوزه توانبخشی و سه هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه اجتماعی علاوه بر خدمات غیرمستمر، مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش مبالغ مستمری مددجویان گفت: مبالغ مستمری معیشتی مددجویان زیر پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به مبلغ ۶۵۵ هزارتومان، دو نفره ۹۳۶ هزارتومان ، سه نفره یک میلیون و ۳۱۰ هزارتومان ، چهارنفره یک میلیون و ۶۸۴ هزارتومان و پنج نفره دو میلیون و ۵۹ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

محمدی فلاح در ادامه با اشاره به افزایش۴۰ درصدی میزان حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی افزود: از این پس افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون و ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، برای گروه هدف دارای خانواده چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و برای افراد مجهول الهویه، فاقد سرپرست پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دومیلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اوتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: 61311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =