هدفگذاری غربالگری بینایی ۱۲۰ هزار کودک در هرمزگان

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: غربالگری بینایی ۱۲۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این استان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در سال‌جاری هدفگذاری شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مژگان صابری با بیان این مطلب گفت: این طرح امسال در ۸۸ پایگاه شامل مجتمع‌های بهزیستی شهرستان‌ها و خانه‌های بهداشت سراسر استان هرمزگان اجرا می‌شود و برای شرکت در این طرح همراه داشتن شناسنامه کودک و کارت چشم پزشکی سال‌های قبل الزامی است.

وی آمار کودکان شرکت کننده در طرح بینایی‌سنجی سال گذشته را ۱۱۸ هزار نفر عنوان و بیان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله در سه سطح مجریان غربالگر، بینایی سنج و چشم پزشک اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان افزود: عارضه تنبلی چشم در سن پایین به راحتی قابل کنترل و درمان بوده و در صورت عدم تشخیص و درمان نشدن در بزرگسالی، فرد را با مشکلات زیادی و حتی نابینایی مواجه خواهد کرد.

صابری با بیان اینکه تنبلی چشم در بیشتر مواقع علائمی ندارد گفت: زمان طلایی برای پیشگیری و درمان تنبلی چشم و مشکلات کم بینایی، سن زیر ۶ سال است و بینایی سنجی در سن کودکی از تنبلی چشم جلوگیری می‌کند.

وی یادآورشد: خانواده ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی (www.behzisti.ir) از مکان‌های اجرای طرح تنبلی چشم در استان هرمزگان مطلع شوند.

کد خبر: 61317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =