مصرف مواد مخدر در ایران پایین‌تر از میانگین جهانی است

سردار اسکندر مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین میزان اعتیاد در کشور ما در مقایسه با میانگین این آمار در جهان پایین‌تر است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کار به شرایط بهتری برسیم. 

به گزارش آتیه آنلاین، مومنی امروز، ۳۰ خرداد در جریان سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی و بیمه‌شدگان بیان کرد: مواد مخدر انسان‌ها را هدف قرار گرفته از دغدغه‌ها و نگرانی های جدی همه دولت‌ها و ملت‌ها است.

او ادامه داد: مصرف مواد مخدر در دهه اخیر در جهان افزایش یافته و بررسی‌های این حوزه نشان از رشد این مصرف در سال‌های آتی در جهان دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: حدود ۳۰۰ میلیون نفر مصرف کننده مواد مخدر در جهان وجود دارد و سالانه حدود ۵۰۰ میلیون نفر جان خود را به این دلیل از دست می‌دهند.

وی در ادامه افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته در کشور همسایه ما، افغانستان افزایش قابل توجهی داشته و حتی تولید مواد مخدر صنعتی نیز در این کشور رشد داشته است. بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر جهان در کشور افغانستان تولید می‌شود.

مومنی تاکید کرد: در سال‌های گذشته به درستی در حوطا مقابله با مواد مخدر در کشور فعالیت‌های مناسبی صورت گرفت. وظیفه مدیران است که ورود و توزیع مول مخدر را در کشور کنترل کنند و البته این اقدامات به تنهایی کافی نیست و باید با پیشگیری همراه باشد.

او همچنین توضیح داد: اولویت راهبردی ستاد مبازره با مواد مخدر در همه حوزه‌ها، پیشگیری است و دراین راستا طرح یاریگران اجرایی شده است. تلاش برای بازگرداندن افراد گرفتار شده به مواد مخدر و البته آگاهی و اطلاع رسانی در این طرح دنبال می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۳۰ درصد افراد گرفتار شده در حوزه مواد مخدر نبود قدرت گفتن "نه" و سهل‌انگاری در این حوزه را دلایل اصلی استعمال مواد مخدر بیان کرده‌اند. به این دلیل اقدامات پیشگیرانه از اهمیت فراوانی برخوردار است. تبدیل اقدامات پیشگیرانه به اعداد و ارقام ممکن نیست.

وی بیان کرد: تمام تفاهم‌نامه‌ها و اقدامات ما در ستاد و اولویت اساسی ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر اساس طرح یاریگران تدوین و دنبال می‌شود.

کد خبر: 61357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =