برقراری بیش از ۴۷۰ هزار تماس با خط «ملی اعتیاد»

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برقراری ۴۷۰ هزار تماس با خط «ملی اعتیاد» طی سال گذشته بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از میزان تماس‌ها، گفت: بیشترین سوال تماس‌گیرندگان در مورد مصرف‌مخدر «گل» بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، ماریت قازاریان با اشاره به جدیدترین گزارشات جمع‌آوری شده از میزان تماس‌های موفق سال ۱۴۰۱ با خط «ملی اعتیاد»، اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۴۷۰ هزار نفر با خط ملی اعتیاد تماس گرفتند که بالغ بر ۸۰ درصد آنها زن بوده‌اند که اغلب در جایگاه همسر و مادر قرار داشتند.

او با بیان اینکه بیشترین سوال تماس‌گیرندگان درمورد ماده اعتیادآور «گل» بوده است، افزود: پس از «گل»، «تریاک» بیشترین علت تماس با خط «ملی اعتیاد» طی سال گذشته گزارش شده و «شیشه» و «حشیش» به ترتیب در رتبه‌های بعدی علت تماس با خط ملی اعتیاد عنوان شده‌اند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مورد علت سوالات مردم در خصوص پیشگیری از اعتیاد گفت: هرچقدر آگاهی مردم درمورد اعتیاد و مواد اعتیادآور افزایش می‌یابد به همان نسبت سوالات مردم نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل هر بار که سازمان بهزیستی کارزارهای رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد را راه‌اندازی می‌کند، به طور عجیبی تعداد تماس‌ها با خط ملی اعتیاد نیز افزایش می‌یابد. این موضوع نشان‌ می‌دهد که سوالات بیشتری در ذهن مردم بیدار شده است. بعضا مادرانی با خط «ملی اعتیاد» تماس می‌گیرند که هیچ شخصی از اعضای خانواده‌شان مصرف‌کننده مواد اعتیادآور نیست؛ اما به دلیل اینکه دارای فرزند هستند برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر تماس می‌گیرند.

قازاریان با اشاره به اینکه بیشتر تماس گیرندگان با خط «ملی اعتیاد» مربوط به استان تهران است، ادامه داد: پس از استان تهران، بیشتر تماس‌ها مربوط به استان کرمان و چهارمحال و بختیاری است و به همان نسبت کمترین میزان تماس‌ها نیز مربوط به استان یزد و سیستان و بلوچستان است.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که آیا درباره تغییر نام مواد اعتیادآور به اسامی فریبنده و جذاب نیز سوالاتی مطرح می‌شود؟ گفت: برخی از تماس‌ها مربوط به سوالاتی در مورد اسامی برخی از موادی است که تاکنون نام آنها به گوش نخورده است و چنانچه مشاوران خط «ملی اعتیاد» با این موارد مواجه شوند عموما به تماس‌گیرنده اعلام می‌کنند برای دریافت اطلاعات جدید طی دو سه روز آینده مجدد با این خط تماس بگیرند تا اطلاعات صحیح در اختیارشان قرار گیرد.

کد خبر: 61418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =