پرداخت ۷۰ درصد اعتبارات بانک توسعه تعاون لرستان به شرکت‌های تعاونی

مدیر شعب بانک توسعه تعاون لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد از خدمات و اعتبارات این بانک به طرح‌ها و شرکت‌های تعاونی در استان پرداخت می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، مسعود هاشمی‌نژاد با بیان اینکه بیشترین خدمات این بانک به شرکت‌های تعاونی در لرستان ارائه می‌شود گفت: بانک توسعه تعاون استان در راستای اجرای رسالت خود و خدمت به بخش تعاون بیش از ۷۰ درصد از تسهیلات مصرفی را به تعاونی‌ها و اعضای آنها و مابقی را به سایر بخشهای اقتصادی به ویژه در حوزه تولید و اشتغال پرداخت کرده است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و افزود: در حوزه اعتبارات اشتغال روستایی ۱۰۵ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون لرستان تخصیص یافت که با همت و تلاش همکاران تاکنون ۱۱۶ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف اقتصادی با همکاری دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده که منجر به تحقق ۱۱۰ درصدی پرداخت این تسهیلات شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون لرستان گفت: در مورد اعتبارات تبصره ۱۸ نیز ۱۳۴ میلیارد تومان به این بانک اختصاص یافت که در بخش صنعت ۵۸ میلیارد تومان، در بخش کشاورزی ۲۸ میلیارد در بخش تعاون ۱۴ میلیارد ۷۰۰ میلیون و در بخش خدمات ۱۶ میلیارد تومان یعنی معادل ۱۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تاکنون به فعالان بخش‌های اقتصادی و تولیدی در این استان پرداخت شده است.

بانک توسعه تعاون لرستان رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات کرونا

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه بانک توسعه تعاون استان در پرداخت تسهیلات کرونا در رتبه سوم کشور قرار گرفت، بیان کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لرستان و متضرر شدن بیشتر مشاغل، این بانک توانست با حمایت ۱۰۰ درصدی از مشاغل آسیب‌دیده از این بیماری، بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای تعاونی متضرر شده از کرونا در استان پرداخت کند .

وی به پرداخت تسهیلات مشاغل خرد و خانگی در این استان اشاره کرد و گفت : ۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات مشاغل خانگی به بانک توسعه تعاون لرستان اختصاص داده شده که تاکنون بیش از ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در بخش مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است .

مدیر شعب بانک توسعه تعاون لرستان در ادامه به حمایت از ازدواج جوانان و فرزند آوری اشاره کرد و افزود : این بانک برای تکمیل رسالت اجتماعی خود در حوزه بسترسازی و تقویت بنیان خانواده به ویژه ازدواج و فرزندآوری تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند که در این‌باره ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته را در سال ۱۴۰۱ که بیش از ۸۷ میلیارد تومان بود به افراد متقاضی پرداخت کرده است.

تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در حوزه ایجاد اشتغال

وی در ادامه به آمار تسهیلات پرداختی به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و بنیاد شهید اشاره کرد و گفت : تسهیلات پرداخت شده بانک توسعه تعاون به مددجویان کمیته امداد امام خمینی «ره» بیش از ۷۵ میلیارد تومان، به مددجویان بهزیستی ۱۸میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و به ینیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که بیشتر در حوزه ایجاد اشتغال بوده است.

هاشمی نژاد با بیان اینکه بانک توسعه تعاون با ۱۰ شعبه در لرستان فعالیت دارد، افزود: در همه مراکز شهرستان‌های این استان شعبه این بانک وجود دارد که درشهرهای خرم‌آباد و بروجرد دو شعبه و در دیگر شهرستان‌های استان هرکدام یک شعبه فعال بوده و همه خدمات بانکی را به عموم جامعه و تعاون‌گران ارائه می‌دهند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون لرستان در ادامه به حمایت از کسب و کارهای جمعی و شرکتهای تولیدی، صنعتی و عمرانی که در این استان منجر به پایداری و ایجاد اشتغال می شوند اشاره کرد و گفت : تمام تلاش مجموعه بانک توسعه تعاون در جهت ایجاد رضایتمندی شهروندان و حمایت از اقشار آسییب پذیر است و قطعاً همانگونه که در زمینه حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و مولد شاهد حضور و حمایت همه جانبه این بانک و تامین مالی پروژه های آنها بوده‌ایم در این زمینه نیز بهترین عملکرد ممکن را ثبت خواهیم کرد.

کد خبر: 61455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =