امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و پتروشیمی بوشهر

تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و پتروشیمی بوشهر در راستای توانمندسازی و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دو هزار نیروی شاغل در بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه منعقد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر در آئین انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری با بیان اینکه تمام استانداردهای مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر تدوین شده است، گفت: با همکاری پتروشیمی بوشهر اولین طرح مهارتی صلاحیت حرفه‌ای شاغلین صنعت پتروشیمی در کشور اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء مهارت شاغلین هر صنعت، زمینه‌ساز توسعه آن صنعت خواهد بود اضافه کرد: ارتقاء مهارت شاغلین در پتروشیمی بوشهر بر اساس ظرفیت و نیاز این مجتمع بزرگ انجام خواهد گرفت.

دراهکی به برگزاری دوره‌های مهارتی برای دو هزار نیروی شاغل در پتروشیمی بوشهر اشاره کرد و گفت: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه زمینه برای توسعه مهارت‌های فنی در صنایع جنوب استان بوشهر مهیا است، بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا با ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین المللی زمینه ساز رونق تولید باشد.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های این مجموعه در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و بومی استان بوشهر در اختیار مجموعه فنی وحرفه‌ای قرار خواهد گرفت، گفت: نهضت مهارت‌آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی می‌شود.

پیروز موسوی، ادامه داد: در راستای توسعه اشتغال در جنوب استان بوشهر تلاش و پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم که یکی از اقدامات مهم در این زمینه، توسعه مهارت‌آموزی در بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه است.

وی از حضور مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در پتروشیمی‌های جنوب استان در راستای ارتقای مهارت و دانش خبر داد و افزود: انتظار داریم در سال جدید نهضت مهارت‌آموزی در پایتخت انرژی کشور با راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی فنی وحرفه‌ای در صنایع به ویژه پتروشیمی‌ها عملیاتی شود.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با اشاره به اهمیت نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی، بیان کرد: لازم است مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده به جامعه ارائه شود و ضرورتی انکارناپذیر است و سرمایه انسانی در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه یکی از مهم‌ترین عناصر موثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقاء کیفیت تولید محصول است که مجموعه پتروشیمی بوشهر با جدیت به دنبال آن خواهد بود.

موسوی توانمندسازی نیروی انسانی را یکی از دغدغه های اصلی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور دانست و ادامه داد: اگر نیروی انسانی در پتروشیمی هاتوانمند نباشد اقتصاد دارای رکود جدی خواهد شد.

کد خبر: 61464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =