پنج خدمت فیزیوتراپی در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پنج کد خدمت فیزیوتراپی مشمول پوشش جدید بیمه سلامت شده است و مددجویان بهزیستی می‌توانند در مراکز طرف قرارداد، این خدمات را دریافت کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام شیخانی با بیان اینکه ملاک بهره‌مندی از فرانشیز بیمه خدمات توانبخشی در استان برخورداری از بیمه پایه سلامت، وجود معلولیت، داشتن کد فعال در سامانه‌های مددجویی سازمان بهزیستی و وجود قرارداد بین کلینیک توانپزشکی ارائه دهنده خدمت و سازمان بیمه سلامت است گفت: استفاده از دستگاه Magnetic Field Therapy برای توانبخشی اندام‌ها ۱۰ جلسه در سال، استفاده از CPM یا لیزر کم‌توان برای توانبخشی اندام‌ها هر اندام ۲۰ جلسه در سال، استفاده از دستگاه ESWT با توان کم برای درمان دردهای اسکلتی - عضلانی و ترمیم بافت نرم به ازای هر ناحیه ۱۰ جلسه در سال از جمله پنج خدمت فیزیوتراپی است.

وی ادامه داد: استفاده از دستگاه لیزر پرتوان برای کاربردهای عصبی - اسکلتی - عضلانی برای هر ناحیه ۱۰ جلسه در سال و شتاب ارتعاش تمام بدن ۱۰ جلسه در سال نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان بهزیستی و سازمان بیمه سلامت ایران اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه در شهریور سال گذشته پوشش‌های بیمه‌ای ویژه معلولان افزایش یافته و ۵۹ کد خدمت ویژه معلولان و جامعه هدف بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است که ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی و دولتی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

شیخانی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار نفر در قالب ۱۴ هزار و ۲۴۲ نشان در سامانه ثبت شده‌اند که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر در هر یک از اشکال بیمه ایرانیان، همگانی، روستایی و عشایری و سایر اقشار هستند گفت: این افراد در صورت نیاز به هر یک از خدمات توانبخشی و تجویز آن از سوی پزشک معالج می‌توانند به کلینیک‌های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی که با بیمه سلامت قرارداد دارند، مراجعه کرده و از فرانشیز در نظر گرفته شده معادل ۷۰ درصد تعرفه مصوب بخش‌های ارائه دهنده خدمات مذکور اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی استفاده کنند.

وی افزود: چهار هزار و ۳۲۳ معلول جسمی و حرکتی در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند و می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه استفاده کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه سلامت اشاره کرد و گفت:۳۳ مرکز فیزیوتراپی استان با بیمه سلامت قرارداد منعقد کرده‌اند که از این تعداد ۱۹ مرکز در بیرجند، چهار مرکز در قاینات، چهار مرکز در طبس، ۲ مرکز در فردوس و یک مرکز در نهبندان است.

شیخانی ادامه داد: در هر کدام از شهرستان‌های درمیان و بشرویه نیز یک مرکز فیزیوتراپی با بیمه سلامت قرارداد دارند که معلولان برای خدمات مورد نیاز می‌توانند مراجعه کنند.

کد خبر: 61468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =