خدمات درمانی رایگان برای مددجویان بهزیستی اصفهان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مددجویان بهزیستی این استان، خدمات بهداشتی و درمانی در قالب طرح قاصدک به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا اسماعیلی در حاشیه سفر به تیران و کرون از اجرای طرح قاصدک در استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح از اردیبهشت امسال در استان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان آغاز شده و تمام شهرستان‌ها را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات پزشکی، مشاوره‌ای، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، غربالگری و مددکاری در قالب این طرح به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود بیان کرد: طرح قاصدک به افراد تحت پوشش کمک می‌کند تا نسبت به سلامتی خود اقدام و بدون هزینه به درمان بیماری و نیازهای روحی و جسمی خود بپردازند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان، ادامه داد: هزینه‌های بالای حوزه سلامتی برای مددجویان باعث می‌شود تا فرصت برای رسیدگی فراهم نشود و این قشر سختی درد و مشکلات را تحمل کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح‌‎های ارائه خدمات رایگان و معرفی به پزشکان در رفع نیاز بهداشتی و درمانی مددجویان مهم است گفت: بسیاری از کادر درمان در این‌باره با نگاه حمایتی و خدمت‌رسانی برخورد می‌کنند. در همین حال اعضای این تیم به صورت داوطلبانه با بهزیستی همکاری می‌کنند و بدون دریافت هزینه برای خدمات عام‌المنفعه همراه شده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان شمار افرادی که از این خدمات تاکنون بهره‌مند شده‌اند را بیش از سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: این طرح در همه شهرستان‌های استان اصفهان از جمله تیران و کرون و به ویژه مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی، غربالگری و انجام تست‌ها را برای پیشگیری از بیماری‌ها مهم خواند و گفت: با اجرای این چنین طرح‌هایی بیماری‌های خاموش و بدون علامت در وجود افراد شناسایی و از پیشرفت آن پیشگیری می‌شود تا اینکه سلامت مددجویان حفظ و مانع از مشکلات بعدی شود.

اسماعیلی درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها نیز گفت: طرح‌های غربالگری و آموزشی از سوی بهزیستی در سراسر استان اصفهان اجرا می‌شود که پیشگیری از ناشنوایی و نابینایی از جمله آن بوده و در گروه سنی کودکان صورت می‌گیرد.

کد خبر: 61479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =