بیش از نیم میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

مدیردرمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری در دیدار تعاملی با رئیس کل دادگستری استان ضمن مطرح کردن اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت درمان گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری، مصطفی فلاحی، در نشست با محمد رزم، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان تامین‌اجتماعی در استان در حوزه درمان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیش از ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده استان ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: در بخش درمان مستقیم، مدیریت درمان تامین‌اجتماعی با یک بیمارستان با ظرفیت اسمی ۱۹۲ تخت و ۱۶۶ تخت فعال و پنج مرکز درمانی سرپایی شامل پلی کلینیک تخصصی شهرکرد، پلی کلینیک تخصصی بروجن، درمانگاه تخصصی شهرکرد، درمانگاه تخصصی فارسان، درمانگاه تخصصی لردگان، روزانه پاسخگوی به طور متوسط ۱۰ هزار بار مراجعه سرپایی و بستری است.

فلاحی به آمار مراجعات در بخش درمان اشاره و بیان کرد: خدمات درمانی سازمان در چهارمحال و بختیاری در حوزه درمان مستقیم در سال ۱۴۰۱، شامل دو میلیون و ۷۶۰ هزار بار مراجعه سرپایی با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه و ۱۴ هزار مورد بستری و یک‌هزار و ۶۵۰ مورد زایمان همچنین انجام بیش از ۱۰ هزار و ۲۲۵ مورد عمل جراحی در بیمارستان امام علی (ع) با رشد ۵ درصدی است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بخش درمان غیر مستقیم نیز مدیریت درمان اقدام به خرید خدمت از کلیه مراکز و واحدهای بخش خصوصی – دولتی و دانشگاهی جهت رفاه حال بیمه‌شدگان در استان کرده است که شامل ۷۵۵ واحد درمانی شامل پزشکان، داروخانه، پاراکلینیک، درمانگاه و بیمارستان و سایر واحدهای سرپایی بوده که با این اقدام در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه به این مراکز انجام شد و ۵۴ هزار بیمار در بیمارستان‌های طرف قرارداد بستری شدند.

فلاحی افزود: در سال ۱۴۰۲ رتبه اول رضایتمندی در بیماران بستری و رتبه چهارم رضایتمندی در بیماران سرپایی در کشور را کسب کردیم و هدف ما ادامه این مسیر خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری استان از خدمات درمانی ارائه شده در حوزه درمان تامین‌اجتماعی به مردم قدردانی و درباره همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

کد خبر: 61499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =