۱۵ میلیون و ۵۳۲ هزار بیمه‌شده تحت پوشش تأمین اجتماعی

جدیدترین آمارهای سازمان تأمین اجتماعی نشان از افزایش شمار بیمه‌شدگان این سازمان در انواع بیمه‌های اجباری، اختیاری، بیمه‌شدگان خاص، بیمه توافقی و طرح فراگیر خانواده ایرانی را دارد که تعداد آنها تا پایان سال گذشته به ۱۵ میلیون و۶۲۳ هزار و ۷۵۴ نفر رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین، در بخش بیمه اجباری به عنوان بزرگترین جامعه آماری سازمان تأمین اجتماعی اکنون ۱۰ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۲۵۱ نفر بهره‌مند از انواع خدمات این سازمان بزرگ بیمه‌ای هستند.

همچنین در بخش بیمه‌شدگان خاص، چهار میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۵۰ نفر برخوردار از خدمات همه‌جانبه این سازمان هستند و این جامعه آماری نیز در بخش‌های مختلف شامل رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مسجد و زنبورداران به عنوان مشمولان قانون تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند.

براساس این آمارها، تعداد بیمه‌شدگان اختیاری در بخش بیمه‌شدگان خاص ۶۹۹ هزار و ۲۳۷ نفر، رانندگان ۸۳۳ هزار و ۹۹۰ نفر، بافندگان ۲۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر، کارگران ساختمانی (نام‌نویسی شده) ۷۱۳ هزار و ۸۹ نفر، کارفرمایان صنفی ۱۹۱ هزار و ۱۰۷ نفر، باربران ۳۸ هزار و ۷۹ نفر، خادمان مساجد ۲۴ هزار و ۷۱۸ نفر و زنبورداران ۲ هزار و ۸۰۹ نفر به شمار می‌آیند.

در بخش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۵۷۱ نفر به عنوان افراد بهره‌مند از خدمات تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف هستند.

همچنین تأمین اجتماعی در راستای امضای توافق‌نامه با برخی از گروه‌های بدون بیمه در کشور نسبت به ارائه خدمات به این افراد اقدام می‌کند که اکنون ۱۴۹ هزار و ۸۳۰ نفر در این زمینه به عنوان افراد تحت پوشش سازمان به شمار می‌روند.

در بخش بیمه فراگیر خانواده ایرانی که دانشجویان و زنان خانه‌دار به عنوان افراد بهره‌مند از این خدمات چندگانه سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌روند تعداد دانشجویان بیمه‌شده ۵۱ هزار و ۸۳ نفر و تعداد زنان خانه‌دار ۴۴۷ هزار و ۳۷۱ نفر است.

براساس این داده‌های آماری برگرفته از آمارهای مرکز مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات تأمین اجتماعی، تعداد افرادی که مقرری بیمه بیکاری از سازمان دریافت می‌کنند نیز ۱۶۶ هزار و ۴۲۳ نفر هستند.

این داده‌های آماری تا بهمن ۱۴۰۱ استخراج شده است که اکنون تأمین اجتماعی با ۴۶ میلیون بیمه شده اصلی و تبعی در بخش بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، بیش از ۵۳ درصد جامعه را در بخش‌های درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی خدمات ارائه می‌کند.

خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت به افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر ارائه می‌شود که طبق اطلاعات و داده‌های آماری موجود سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بابت این تعهدات از سوی سازمان هزینه شده است.

کد خبر: 61502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =