افتتاح نخستین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی در استان مرکزی

اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی، با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همزمان با هفته قوه قضاییه با حضور جمعی از مسئولان این استان در اراک افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز گفت: نبود این مرکز در استان، حلقه مفقوده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان آسیب دیده بود که با راه‌اندازی آن، این مشکل رفع شد.

عبدالمهدی موسوی با بیان اینکه این مرکز با همکاری بهزیستی و دادستانی اراک، تعامل برای انجام تکلیف در سند تحول قضایی را فراهم کرد گفت: هشت دستگاه دولتی، خدماتی و اجرایی در حوزه اطفال با این مرکز تعامل دارند، زیرا اطفال نیازمند کار ویژه هستند و کودکانی که نیاز به اقامت در این مرکز دارند، با حضور قاضی مستقر در مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مرکز با بهره‌گیری از کارشناسان، کار علمی انجام می‌شود تا در حوزه پیشگیری و جلوگیری از وقع جرم، اقدامات مناسب شکل گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در این مرکز با حمایت دادگستری استان و اجرای ماده ۶ حمایتی، خدمات به موقع و سریع به صورت تجمیعی ارائه می‌شود.

محمود حسین‌آبادی افزود: در این مرکز مددکار، مشاوره و کارشناس خانواده مستقر است و مداخله تخصصی انجام و بدسرپرستان احتمالی شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مرکز پنج تا ۶ نفر پیش‌بینی شده است، بیان کرد: نگهداری از کودکان در این مرکز به صورت موقت انجام می‌شود و شامل کودکان زیر۶ سال، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی در زمینی به وسعت ۲ هزار مترمربع بنا شده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

کد خبر: 61515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =