انتخاب شهرستان هامون به عنوان اولین "تعاون شهر" سیستان و بلوچستان

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هامون گفت: در پی اجرای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون و استانداری سیستان و بلوچستان، این شهرستان به عنوان اولین «تعاون شهر» استان انتخاب شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، نسرین کیخایی در کارگروه تعاون شهرستان هامون بیان کرد: در راستای اجرای سند توسعه بخش تعاون و تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مرتبط با بخش تعاون و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بومی و منطقه‌ای و جلب مشارکت حداکثری مردم در توسعه و رونق اقتصادی، طرح "تعاون شهر" از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری استانداری‌های سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاون شهر، ایده‌ای برای اداره کامل یک شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت تعاونی و دورنمای خوبی برای مشارکت مردم در طرح‌های عام‌المنفعه است گفت: این شهرستان به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش تعاونی می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و رونق کسب و کار گروهی باشد.

کیخایی هم‌چنین تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران محلی شهرستان از طریق تشکیل تعاونی‌ها و احصاء ظرفیت‌های شهرستان برای توسعه بخش تعاون را از برنامه‌های در دست اقدام اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون بیان کرد.

وی در ادامه از پیگیری ها برای ساخت و نصب نماد تعاون در یکی از میادین اصلی شهرستان هامون خبر داد.

کد خبر: 61533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =