رشد ۷۴ درصدی ثبت تعاونی‌های استان گلستان در سه ماهه اول ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان از رشد ۷۴ درصدی ثبت تعاونی‌های استان در سه ماهه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، حسینعلی خواجه مظفری، گفت: براساس گزارش اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون درسه ماهه اول سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۰ تعاونی دراستان برای انجام فعالیت‌های مختلف کسب و کار تشکیل و ثبت شده است که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد معادل ۷۴ درصدی داشته است و مجموع اعضاء این تعاونی ها یک‌هزار و ۸۴۹نفربا فرصت شغلی ۳۳۸ نفر است.

وی بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده را در شهرستان‌های گرگان با ۱۲ تعاونی، گالیکش ۹ و مینودشت ۶ شرکت تعاونی اعلام و بیان کرد: بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده به ترتیب درفعالیت‌های کشاورزی و خدمات بوده است و ازطرفی تعاونی‌های تامین نیاز مصرف‌کننده وکشاورزی به ترتیب با ۱۱۶ و یکهزار و ۳۰۸ نفر دارای بیشترین اعضاء هستند.

وی با اشاره به اصل۴۴ قانون اساسی وسند توسعه بخش تعاون، تاکید کرد: یکی از رسالت‌های این اداره کل ترویج فرهنگ تعاون است و آمارهای جمع آوری شده حاکی از این است که مردم گلستان تمایل به تشکیل تعاونی دارند که این مهم به دلیل نگاه حمایتی دولت نسبت به تشکیل تعاونی و اقتصاد مردم محور بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان خواستار شد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و رساندن اقتصاد تعاون به ۲۰ درصد اقتصاد کل کشور، دستگاه‌های اجرایی استان برابر سند توسعه بخش تعاون، همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.

کد خبر: 61613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =